جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
سازمان وسایل ارتباط جمعی
گسترش علوم ارتباطات و نياز بشر به کسب اخبار و آگاهىهاى روزمره جهانى در حداقل زمان و ارزشگذارى خبر در گذر ثانيهها سبب شده است تا ضمن توسعه سازمانهاى ارتباط جمعى (Mass communication organization)، تخصصهاى گوناگونى نيز با توجه به اين نيازها بهوجود آيد. |
تشکيلات سازمان وسايل ارتباط جمعى در هر کشور با توجه به نيازهاى فرهنگي-اجتماعى آن بهوجود آمده است و هرچند که تفاوتهائى در ساختار سازمانهاى خبرى آمريکا، اروپا آسيا و آفريقا وجود دارد، با اين حال شباهتهاى آن نيز کم نيستند. طبعاً سازمان خبرى (News organization)، هر چند گستردهتر و عظيمتر باشند بىشک به تعداد بيشترى از خبرنگاران و روزنامهنگاران نيازمند است و به همين دليل از شعبه يا سرويسهاى بيشترى بهره مىگيرد. |
در اين مبحث، نمودار سازمانى تحريريه يک مؤسسه خبرى مورد تعريف و بحث، قرار مىگيرد. طبيعى است که تفاوتهاى اندکى بين تحريريه سازمان خبرى نوشتارى اعم از روزنامهها و مجلهها با سازمان خبرى شنيدارى يا گفتارى وجود دارد. بهعنوان مثال سرويس فنى در مطبوعات يک وظيفه، و در راديو يا تلويزيون وظيفه ديگرى دارد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا بارش باران آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران تورم
فضای مجازی سریال نمایشگاه کتاب تلویزیون مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
استقلال فوتبال علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی