سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
روابط عمومی و تبلیغات
قسمت عمدهاى از بودجه اختصاص يافته شرکت براى نمايشگاه صرف تبليغ مىشود. اين تبليغات مىتواند از طريق چاپ آگهى در روزنامهها و نشريات انجام شود. شرکتکنندگان در نمايشگاه مىتوانند از خدمات تبليغاتى که توسط دستاندرکاران نمايشگاه در اختيار آنها قرار مىگيرد (بهصورت رايگان و يا به قيمت تمام شده) استفاده کنند. تبليغاتى از اين دست بايد روى سه نکته تکيه کند: |
- نام شرکت، موضوع فعاليت و مشخصات ارتباطي. |
- شعارهائى که شرکت روى آن تکيه مىکند. |
- موقعيت غرفه در نمايشگاه. |
اينگونه تبليغات سادهترين وسيله جلب توجه بازديدکنندگان مىباشند و معمولاً تنها بهصورت دعوت از بازديدکنندگان مطرح مىشوند و هيچگونه اطلاعاتى را درباره خود شرکت و برنامههاى آن در بر ندارند. |
البته لازم به ذکر است که در هر صورت نام شرکت در کاتالوگ نمايشگاه آورده مىشود. اما شرکتکنندگان مىتوانند با پرداخت مبلغى اضافى مطابق با تعرفه نمايشگاه درخواست نمايند که علامت تجاري، شعار تبليغاتي، عکس و ساير موارد موردنظر شرکت در کاتالوگ چاپ شود. کاتالوگ براى مدتى طولانى نگهدارى و بهعنوان مرجع مورد استفاده واقع مىشود. |
يکى ديگر از راههاى مؤثر تبليغات نمايشگاهي، چاپ و ارسال دعوتنامه حاوى شرحى در مورد موقعيت غرفه همراه با بليط ورودى براى مشتريان مىباشد. بهتر است به جاى ارسال اينگونه دعوتنامهها به آدرس يک شرکت آن را به نام فرد به آدرس آن شرکت فرستاد. اين دعوتنامه اگر توسط شخصى که مشترى با او سر و کار دارد حضوراً تقديم شود مىتواند مؤثرتر واقع شود. در ضمن هرچه دعوتنامه دوستانهتر باشد تأثير بيشترى مىگذارد. فهرست اسامى مشتريان فعلى و مشتريان بالقوه که از طريق شرکتهاى اطلاع رسانى قابل تهيه است مبناى مناسبى براى اين دعوتنامهها است. |
يکى ديگر از راههاى تبليغات نمايشگاهى اعطاء هديه و يا قرعهکشى است. بعضى از هدايا چند بخشى هستند. يک بخش از اين هديهها را مىتوان با دعوتنامه ارسال داشت و بقيه در غرفه قابل حصول است. توزيع هدايا نبايد در روند کار نمايشگاه تأثير بگذارد. |
در بعضى از کشورها استفاده از برچسب براى تبليغات خيلى رايج است. روش کار به اين شکل است که مدتى قبل از شروع نمايشگاه از اين برچسبها در مکاتبات با گروههاى مصرفکننده ذىربط استفاده مىشود. چون به هنگام بايگانى نامهها معمولاً پاکتها دورانداخته مىشوند بهتر است برچسبها را به خود نامه چسباند. اين برچسبها از خود برپاکنندگان نمايشگاه قابل تهيه است و مىتواند نام و محل غرفه را به اطلاع بازديدکنندگان برساند. |
و در پايان اضافه شود که خوش سليقگي، حسن برخورد، انجام وظيفه توسط افراد غرفه، نظم و نظافت غرفه و پذيرائى مناسب به نوبه خود نوعى تبيلغ به حساب مىآيند. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
یمن حسین امیرعبداللهیان حسن روحانی رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
سلامت بارش باران پلیس راهور هواشناسی تهران شهرداری تهران قتل سیل سازمان هواشناسی پلیس زلزله وزارت بهداشت
خودرو مسکن بازار خودرو قیمت دلار سایپا قیمت طلا قیمت خودرو بانک مرکزی بورس گاز حقوق بازنشستگان دلار
نمایشگاه کتاب تهران محمد رسول اف کتاب نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سینمای ایران تلویزیون تئاتر رضا عطاران حج سریال
وزارت علوم دانشگاه تهران
اسرائیل غزه جنگ غزه رژیم صهیونیستی فلسطین حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین ترکیه
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس لیگ برتر مهدی طارمی رئال مادرید فولاد باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
شیر سلامت روان کنسرو خواب تجهیزات پزشکی فشار خون