|
|
| شرکت سهامى صنايع شير ايران
|
|
وظايف:
|
تهيه و تدارک شير و فرآوردههاى آن و توزيع آنها. اين شبکه، توزيع مواد لبنى را در گذشته و حال بهعهده داشته است.
|
|
|
وظايف:
|
ايجاد، ميدانهاى دام و بهرهبردارى از آنها - کشتارگاهها - سردخانهها - گارگاههاى بستهبندى گوشت و فراهم نمودن وسائل مورد نياز براى تدارک و حمل و نقل و توزيع و نگهدارى دام و طيور و گوشت و متفرعات آنها.
|
|
|
اهداف شرکت عبارت است از تهيه و تدارک قند و شکر از منابع داخلى و خارجي، ذخيرهسازى و نگهدارى و توزيع و تنظيم بازار مصرف قند و شکر مىباشد.
|
|
| شرکت سهامى گسترش خدمات بازرگانى
|
|
وظايف:
|
- فراهم نمودن امکانات لازم براى گسترش شبکه توزيع کالاهاى اساسى در سطح کشور.
|
|
- اقدامات در توزيع کالاهاى اساسى بهنحوى که اين کالاها در کوتاهترين مدت بهدست مصرفکننده برسد.
|
|
- ايجاد مراکز فروش ثابت و سيار براى پخش کالاهاى اساسى بهمنظور جلوگيرى از نفوذ واسطهها و حفظ تعادل قيمتها.(اين شرکت در بازرگانى دولتى ايران ادغام شده است).
|
|
|
وظايف:
|
انجام هر گونه عمليات صيادي، بهرهبردارى و از منابع آبزيان عرضه، نگهداري، توزيع و فروش و فرآوردههاى آن و تکثير و پرورش آبزيان.
|
|
|
وظايف اين سازمان بهشرح ذيل است:
|
|
- ايجاد مراکز خريد و توزيع غله در سطح کشور و همچنين، احداث، اجاره کردن کارخانجات (نان ماشيني، توليد آرد و ...) مىباشد.
|
|
- نظارت بر توزيع کمى و کيفى آرد در سطح کشور.
|
|
| سازمان تعاون مصرف شهر و روستا
|
|
اين سازمان تهيه و فروش کالاهاى مورد نياز جامعه شهرنشين و روستائى را بهعهده دارد.
|
|
| شرکت بازرگانى دولتى ايران
|
|
اين شرکت به استناد ماده ۷ قانون تشکيل وزارت بازرگانى مصوب ۳۰ تيرماه ۱۳۵۳ تشکيل گرديد.
|
|
اين شرکت شناسائى مراکز توليد و فروش و عرضه کالاها در داخل کشور در زمينه مواد غذائى عهدهدار مىباشد.
|