پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
محرک
هر تبيين، به شيوهٔ خود، روش درک نامناسب افراد از موقعيت را تفسير مىکند. تبيين پيشداورىهائى که همى حالا مطرح مىکنيم، از اساس متفاوت است، زيرا معتقد است، اعضاء گروههائى که موضوع پيشداورى قرار مىگيرند، هر چند که بدون عيب نيستند، ارزش به شهرت رسيدن را دارند. مثلاً، قهرمانان مشهور اين ارزش را دارند که مردم بگويند: |
'بربرى خوردهاند و دوپينگ کردهاند!' |
اما گفتن اين جوک دربارهٔ اين بندهٔ يک لاقبا خيلى بىمزه خواهد بود. |
همهٔ گروهها، صفات يا رفتارهاى يکسانى ندارند. با اين همه، تفاوتهاى بين گروهها معمولاً بسيار ظريف است و اغلب به انحراف برخى از آنها از مجموعه تکيه دارد. بهطورىکه تعداد افراد مشابه گروههاى مختلف، آشکارا از تعداد افرادى که مشابه نيستند، بيشتر است. بهعلاوه، حداقل تفاوت، در صورتى که واقعاً وجود داشته باشد، بايد به شيوهٔ درست تفسير شود. آيا اين تفاوت به عوامل ذاتى و ثابت مربوط است يا به عوامل محيطى و متغير (آلپورت، ۱۹۵۸)؟ بهعنوان مثال، آيا زنان بيشتر از مردان همرنگى نشان مىدهند؟ در مباحث بعدى خواهيم ديد که در اين مورد بايد از نتيجهگيرىهاى عجولانه و قطعى خوددارى کرد. اين واقعيت را نيز نبايد از ياد برد که پيدا کردن معيارهاى عينى براى بررسى صحت تصورات قالبي، هميشه آسان نيست (آلن (Allen)، در سال ۱۹۹۵). |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی پلیس تهران قوه قضاییه پلیس راهور هلال احمر سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب کتاب مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه یمن افغانستان
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ
هوش مصنوعی هواپیما تبلیغات تلفن همراه اپل گوگل همراه اول مدیران خودرو ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه