جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا
تأثیر آگهیهای بازرگانی
مدارک مربوط به تأثيرات احتمال آگهىهاى بازرگانى نوشيدن مشروبات الکلي، بر علاقهٔ کودکان و نوجوانان بهمصرف الکل، اصولاً از پيمايشهاى همبستگى (Coreational Survay) استخراج مىشود. اين پژوهش ميزان تأير آگهىهاى مربوط به مشروبات الکلى بر سطح مصرف الکل در ميان جوانان و نقش درک موقعيت آگهىهاى مختلف، در تأثيرى که چنين آگهىهايى بايد داشته باشند، را کشف کرده است. |
مدارک موجود براى تأثيرات آگهى تلويزيون بر رفتار مشروبخوارى در ميان افراد بالغ جامعه، مبهم و دوپهلو بوده است. تحقيقات انجام شده در آمريکا بر روى کودکان ۱۳ تا ۱۷ سال، رابطهٔ مهمى بين گزارش قرار گرفتن در معرض آگهىهاى مربوط به مشروبات الکلى و سطح مصرف اين نوشابهها پيدا نکرد. اگرچه اين رابطه در ميان هيچيک از نوجوانان وجود نداشت، اما معلوم شد گروهى که به آنها اين انگيزه داده شده بود تا به دقت به اين آگهىها توجه کنند، چرا که تصور مىکردند مىبايست از آنها چيزهايى بياموزند تا در شرايط مختلف اجتماعى نحوهٔ رفتار را بدانند، در برابر تأثير آگهىها آمادگى بيشتر داشتند. همچنين مشخص شد که آگهى براى نوشابههاى الکلى در ميان نوجوانان مؤثرتر بود، چرا که آنها اين آگهىها را تماشا مىکند تا دربارهٔ سبک مطلوب زندگى خيالبافى کنند. با اين وجود، حتى زمانى که بينندان باانگيزهٔ آگهىها را تماشا مىکنند، تأثير آن چندان زياد نيست. |
مطالعهٔ ديگرى که در آمريکا انجام شد اين نتيجه را بهدست آورد که مشروبخواران ۱۲ تا ۱۶ سال يا آنهايى که قصد ندارند زمانى که بزرگ شدند مشروبات الکلى بنوشند، بيشتر احتمال داشت که آگهىهاى نوشابههاى الکلى تلويزيون و مصرف اخير يا قصد مصرف آنها در آينده، در ارتباط با اين مطالعه اين بود که مسير عليتي، هرگز به روشنى مشخص نشده بود. بنابراين، رابطههايى که مشروب مصرف مىکردند، بيشتر انگيزه داشتند که آگهىهاى مربوط به مشروبات الکل را تماشا کنند ونه اينکه قرار گرفتن در معرض آگهىها آنها را وا مىداشت تا بيشتر اين محصولات را مصرف کنند. |
اگرچه رابطهٔ بين قرار گرفتن در معرض آگهى و مصرف مشروبات الکلي، از طريق پيمايشهاى همبستگى در ميان جوانان، بهروشنى آشکار نشده است، مدارک موجود ديگر نشان دادهاند که ممکن است تأثير آگهى بر تمايلات کودکان و نوجوانان براى مصرف مشروبات الکلي، بهروشهاى بسيار موشکافانهترى عمل کند. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اتحادیه عرب مجلس دولت رئیسی رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم تعطیلی شنبه ها قوه قضائیه شورای نگهبان سید ابراهیم رئیسی
سیل مشهد خراسان رضوی تهران سیل مشهد پلیس بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران قتل آموزش و پرورش فضای مجازی
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا ایران خودرو بازار خودرو مالیات مسکن تعطیلی شنبه بانک مرکزی دلار سایپا
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سریال سینمای ایران فردوسی همایون شجریان سحر دولتشاهی
دانشگاه تهران فضا
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین آمریکا روسیه جنگ غزه حماس اوکراین چین ترکیه نوار غزه
فوتبال تراکتور استقلال پرسپولیس جام حذفی سپاهان لیگ برتر بازی جواد نکونام لیگ برتر ایران باشگاه استقلال رئال مادرید
هوش مصنوعی آیفون اپل گوگل اینترنت عیسی زارع پور تبلیغات دوربین تلفن همراه
چای خواب بارداری کاهش وزن چاقی زوال عقل