پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

فعالیت‌های پیشبرد


اگر سهم بالائى از خدمات جهانگردى را تورگردان‌ها و سهم اندکى را سازمان‌هاى مستقل مسافرتى عرضه کنند، اين امر بر انتخاب نوع عمليات پيشبرد توسط دستگاه دولتى جهانگردى اثر خواهد گذاشت. در مقابل، اگر سازمان‌هاى مسافرتى مستقل، فروش سهم بالائى از جهانگردى را عهده‌دار گردند، شکل حمايت‌ها تغيير خواهد کرد.
مسافرت براى کار نيازمند نوع ديگرى از تبليغ و ترويج است. همچنين فعاليت‌هاى تبليغى مربوط به جهانگردى بهداشتى (براى معالجات پزشکي)، جهانگردى ميثاق‌ها (شرکت در مراسم و گردهمائى‌ها) نيز متفاوت هستند.
گردشگرى داخلى اغلب به نقش فعال‌تر دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى نياز دارد، اين مجموعه، از رسانه‌هاى کاملاً مختلفى بهره مى‌گيرد. به‌عنوان مثال، در جهانگردى بين‌المللي، در مقايسه با جهانگردى داخلي، از تابلوى تبليغاتى و تبليغات راديو تلويزيونى کمتر استفاده مى‌شود.


همچنین مشاهده کنید