جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

سفرهای آشناسازی


اين نوع سفرها بايد به‌طور مداوم انجام شوند. روندى ثابت از کارکنان دفتر مسافرتى که براى اين مسافرت‌ها انتخاب، و با مقصد آشنا شوند. حائز اهميت است. کارکنانى با اين نوع دانش و آگاهى مستقيم از محصول، نقشى کليدى در فروش ايفاء مى‌کنند. بعد از اينکه به‌عنوان مسافر از مقصدى ديدن کردند، در مورد آن مقصد با هيجان، علاقه و اعتقاد بيشترى صحبت خواهند کرد.
بايد از دفاترى براى اين امر دعوت شود که در ردهٔ بزرگ‌ترين توليد‌کنندگان تجارت جهانگردى محسوب مى‌شوند. تورگردانانى که خدمات يک مقصد را مى‌فروشند و خطوط هوائي، مى‌توانند دفاترى را معرفى و توصيه کنند.
دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى قادر است از طريق نظرسنجى ديدارکنندگان، و همکارى نزديک با تورگردان‌هاى داخلي، خطوط هوائي، و هتل‌ها فايل‌هاى خاص ايجاد کند. سيستم اطلاعات مديريت (MIS) بايد فايل‌هائى را در مورد همهٔ دفترها حفظ کند و به‌تدريج رکوردى از شبکه‌هاى مختلف خرده‌فروشى حمايت‌کننده تهيه کند. دواير نمايندگى‌هاى خارجى وابسته به دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى نيز مى‌توانند در مورد انتخاب دفترها توصيه‌هاى مفيدى ارائه دهند.
برنامه بايد با همکارى بخش خصوصى طراحى و تهيه شود. اين امر از جمله وظايفى است که کميته‌ها با هيئت‌هاى مشترک بازاريابى مى‌توانند عهده‌دار شوند. در بيشتر مقصدها، مدت زمان اين سفرها سه تا پنج روز است. گروه‌ها ممکن است از ۳۰ نفر از کارکنان بنگاه و حتى تعداد بيشترى تشکيل شود. گاهى ممکن است يک تورگردان در آغاز يک برنامه و به‌منظور آشناسازى عاملان، يک پرواز کامل را به اين سفر اختصاص دهد.
به کارکنان دفتر؛ هتل‌ها و تسهيلات، جاذبه‌هاى جهانگردى و ديگر مخصات و ويژگى‌هاى مقصد نشان داده مى‌شود. آنها در چند رستوران نمونه شام و ناهار مى‌خورند و از امکانات سرگرمى مختلف ديدن مى‌کنند. بايد کاملاً مقصد را و هر چه دارد تجربه کنند تا بتوانند آن را به‌خوبى معرفى و عرضه کنند.


همچنین مشاهده کنید