سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

مدیریت بازاریابی


اين مقوله استراتژى بازاريابى را ارائه نموده، فعاليت‌هاى بازاريابى دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى (GTA) و شکل‌هاى مختلف بازار را بررسى مى‌کند. فنون و روش‌هاى پيشبرد را مورد بحث قرار مى‌دهد: آگهى دادن، مواد سمعى ـ بصرى و چاپ‌شده، پست مستقيم، مکتوبات و نشريات مسافرت (Travel writing)، آشناسازى (Familiarization)، دفاتر مسافرتي، نمايشگاه‌هاى تجارت جهانگردي، تبليغات ويژه (Special promotions)، دواير و نمايندگى‌هاى خارج از کشور و ديگر روابط عمومى‌ها. سپس، روش ارزيابى اثربخشى عمليات پيشبرد را مورد سنجش قرار خواهد داد.
نتايج و اهداف، استراتژى بازاريابى را منعکس مى‌کنند.
- اهداف:
هدف از بازاريابى را مى‌توان در بررسى و اجراء يک استراتژى بازاريابي، تعيين و شناسائى بخش‌هاى بازارى که بايد جذب شوند، معيارهاى بازاريابى براى هدايت روند توسعهٔ محصول، و برنامه‌ها و طرح‌هاى تعيين‌شده براى همهٔ فعاليت‌هاى روابط عمومى و ترويج، فروش و آگهى دادن خلاصه کرد.
- نتيجهٔ ۱:
بررسى فرصت‌هاى بازاريابى و توسعهٔ محصول، انتخاب بخش‌هاى بازار و اجراء استراتژى بازار.
- نتيجهٔ ۲:
يک برنامهٔ بازاريابي، طرحى و تدوين‌شده و تصويب‌شده که جزئيات اين موارد را شامل باشد: جزئيات عمليات تبليغ و پيشبرد، مواد چاپ‌شده، پست مستقيم، آگهى دادن، فعاليت‌‌‌هاى روابط عمومى و معرفي، به همراه بودجهٔ لازم.


همچنین مشاهده کنید