شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
سازمان وسایل ارتباط جمعی
گسترش علوم ارتباطات و نياز بشر به کسب اخبار و آگاهىهاى روزمره جهانى در حداقل زمان و ارزشگذارى خبر در گذر ثانيهها سبب شده است تا ضمن توسعه سازمانهاى ارتباط جمعى (Mass communication organization)، تخصصهاى گوناگونى نيز با توجه به اين نيازها بهوجود آيد. |
تشکيلات سازمان وسايل ارتباط جمعى در هر کشور با توجه به نيازهاى فرهنگي-اجتماعى آن بهوجود آمده است و هرچند که تفاوتهائى در ساختار سازمانهاى خبرى آمريکا، اروپا آسيا و آفريقا وجود دارد، با اين حال شباهتهاى آن نيز کم نيستند. طبعاً سازمان خبرى (News organization)، هر چند گستردهتر و عظيمتر باشند بىشک به تعداد بيشترى از خبرنگاران و روزنامهنگاران نيازمند است و به همين دليل از شعبه يا سرويسهاى بيشترى بهره مىگيرد. |
در اين مبحث، نمودار سازمانى تحريريه يک مؤسسه خبرى مورد تعريف و بحث، قرار مىگيرد. طبيعى است که تفاوتهاى اندکى بين تحريريه سازمان خبرى نوشتارى اعم از روزنامهها و مجلهها با سازمان خبرى شنيدارى يا گفتارى وجود دارد. بهعنوان مثال سرويس فنى در مطبوعات يک وظيفه، و در راديو يا تلويزيون وظيفه ديگرى دارد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت حماس ایران رئیس جمهور پاکستان رئیسی گشت ارشاد دولت سیزدهم کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
کنکور خانواده سردار رادان تهران سیل قم سازمان سنجش فضای مجازی اصفهان شهرداری تهران پلیس زنان
خودرو یارانه دلار قیمت خودرو آفریقا تورم قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو سایپا ایران خودرو ارز
پایتخت سریال پایتخت تلویزیون موسیقی سریال ترانه علیدوستی فیلم سینمای ایران مهران مدیری کتاب سحر دولتشاهی
هوش مصنوعی کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
غزه فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا جنگ غزه روسیه طالبان ایالات متحده آمریکا اوکراین ترکیه طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال آلومینیوم اراک جام حذفی استقلال فوتسال بازی بارسلونا تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تراکتور
همراه اول ناسا الماس تسلا سامسونگ فیلترینگ
مالاریا آلزایمر پیری کاهش وزن سلامت روان زوال عقل