جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شرکت فرودگاه بین‌المللی کیش


  شرکت بازرگانى کيش
شرکت بازرگانى کيش (سهامى خاص) وابسته به سازمان منطقه آزاد کيش در تاريخ سى‌ام تيرماه سال ۱۳۶۵ تأسيس گرديده و موضوع فعاليت آن طبق اساسنامه عبارت است از انجام امور بازرگانى و بحرى در چارچوب قوانين صادرات و واردات و انجام کليه امور مجاز توليدى و عمرانى و خدماتى و انجام هر نوع عمليات از جمله تأسيس شرکت‌هاى فرعي، خريد و تملک شرکت‌هاى ديگر و حق فروش و انتقال آنها در جهت منافع شرکت.
حوزه عملکرد اين شرکت طيف گسترده‌اى از فعاليت‌هاى خدماتي، تجاري، توليدى و عمرانى و در بر مى‌گيرد که مهم‌ترين آنها عبارت هستند از:
۱. اداره گمرک و بندرگاه
۲. ارائه خدمات بازرگانى
۳. تأسيس و اداره واحدهاى تجارى و دفاتر نمايندگى
۴. توليد
۵. هتلدارى
۶. ساير خدمات.
  شرکت صید کیش
شرکت صيد کيش با هدف شروع فعاليت‌هائى به‌منظور بهره‌بردارى از منابع غنى آبزيان خليج فارس به‌عنوان يک شرکت وابسته به سازمان منطقه آزاد کيش در سال ۱۳۶۵ تأسيس شد. اين شرکت به‌منظور بهره‌بردارى از منابع آبزى منطقه، ۱۲ فروند شناور مخصوص سيادى ساخت چين به‌صورت اجاره به شرط تمليک خريدارى نمود. برداشت از ذخائر آبزى منطقه هم شامل ماهيان حلال گوشت و هم آبزيان غير مأکول مى‌شد که بخش حلال گوشت آن در بازار داخلى مصرف شده و گونه حرام آن به خارج از کشور صادر مى‌شد.
يکى از فعاليت‌هاى مهمى که از سوى شرکت صيد کيش پيگرى شده است کمک به حفاظت از نسل ماهيان و آبزيان از طريق ايجاد کارگاه‌هاى پرورش ميگو و ساير آبزيان از طريق ايجاد کارگاه‌هاى پرورش ميگو و ساير آبزيان و استفاده بيشتر از اين محصولات براى تأمين پروتئين مورد نياز بازار داخلى است.
علاوه بر اين شرکت صيد کيش براى استفاده حداکثر از امکانات و مهارت‌هاى نيروى انسانى خود به فعاليت‌هاى مربوط به حمل و نقل و بارگيرى کشتى‌ها و ارائه ساير خدمات بندرى و نمايندگى شرکت‌هاى کشتيراني، مدد مى‌رساند.
بخشى از فعاليت‌هائى که شرکت صيد کيش براى شروع فعاليت در عرصه بهره‌بردارى از منابع آبزى آب‌هاى جنوب کشور انجام داده است به شرح زير مى‌باشد:
۱. در پى امضاء يادداشت تفاهم همکارى‌هاى اقتصادى جمهورى اسلامى ايران با کشور چنى در سال ۱۳۶۵ شرکت صيد کيش فعاليت خود را با همکارى يک شرکت چينى آغاز نمود. طى قراردارى که بين طرفين به امضاء رسيد طرف چينى عهد‌ه‌دار تأمين حداقل ۱۲ فروند شناور صيادى و کارکنان موردنياز آنها شد و مقرر گرديد سهمى از آبزيان غيرمأکول براى مدت ۱۰ سال در اختيار طرف چينى قرار گيرد.
۲. موفقيت چشمگير تلاش‌هاى انجام شده طى سال‌هاى اوليه نظر مسئولين را به گسترش فعاليت صيادى و آغاز فعاليت در ساير زمينه‌هاى شيلاتى معطوف نمود که ثمره آن سرمايه‌گذارى در امر صيد در آب‌هاى بين‌المللى و پرورش آبزيان به‌ويژه ميگو بود.
همچنين بخشى از آبزيان نيز باتوجه به تنوع ذائقه‌ها و ماهيت گوشت به‌صورت غذاهاى آماده مصرفى از قبيل کتلت‌هاى ماهى و کنسرو، توليد و در بازار توزيع شد که تأثير بسزائى در تثبيت و جلوگيرى از رشد بى‌رويه قيمت گوشت و مواد پروتئينى داشته است.
۳. باتوجه به گسترش زمينه‌هاى فعاليت و نياز به کنترل کيفى و عرضه محصولات بهتر، شرکت صيد کيش دفاترى در نيوزلند، بندرعباس و تياب تأسيس کرد و بدين ترتيب طى چند سال توانست از نيروى انسانى مجرب و پرتوان و امکاناتى بالقوه بهره‌منده گردد.
  آتليه گروه مهندسين مشاور شهرسازى و معمارى کيش
از جمله اقدامات جديد شرکت مهندسى و عمران کيش تأسيس اولين آتليه مجهز معمارى در جزيره کيش است که از اول مرداد سالل ۱۳۷۶ شروع به فعاليت نموده است.
هدف از تأسيس اين واحد ارائه خدمات مفيد در زمينه شهرسازي، معماري، محاسبات و نظارت در سطح جزيره است.
اهداف و وظايف:
اين آتليه با امکانات وسيعى که در اختيار دارد و با برخوردارى از مهندسين و متخصصين با تجربه و نيروهاى کارآمد و سيستم‌هاى پيشرفته رايانه‌اي، طراحى پروژه‌هاى متعددى را به انجام رسانده است که از آن جمله مى‌توان طراحى ساختمان ادارى جديد سازمان منطقه آزاد کيش و ساختمان ادارى شرکت مهندسى و عمران کيش، رستوران وزارت ارشاد اسلامي، برج تلسکوپى ميدان هرمز، ترمينال شماره يک فرودگاه جهت پروازهاى خارجي، بيمارستان فوق تخصصي، مساجد، مدارس بين‌المللى و انبارهاى ۲۸ گانه را نام برد.
  شرکت فرودگاه بين‌المللى کيش
شرکت فرودگاه بين‌المللى کيش وابسته به سازمان منطقه آزاد کيش در تاريخ ۲۸/۶/۱۳۷۵ به‌عنوان اولين شرکت فرودگاهى به ثبت رسيده است.
اهداف و وظايف:
برابر وظايفى که توسط سازمان هواپيمائى کشورى براى شرکت‌هاى فرودگاه‌هاى کشور تعيين شده است، عمده‌ترين مسئوليت‌‌هاى اين شرکت عبارت است از: اداره و عملياتى نگه‌داشتن و توسعه فرودگاه با توجه به قوانين و مقررات سازمان هواپيمائى کشورى و ايکائو و انجام کليه عمليات و خدمات فرودگاهى از قبيل اداره امور فرودگاه کيش، توسعه فرودگاه و ايجاد تأسيسات لازم و تعمير و نگهدارى آنها، تهيه و تأمين دستگاه‌‌هاى ناوبري، مخابراتي، کامپيوتري، فرودگاهي، هواپيمائى و تجهيز فرودگاه از نظر لوازم و تجهيزات و تأمين نيروهاى کارآمد براى هدايت و کنترل هواپيماها و به‌طور کلى سازماندهى و انجام کليه امور خدمات هوائى که برروى زمين فرودگاه انجام مى‌شود.
اين شرکت همچنين مسئوليت نظارت بر امور شرکت‌هاى هواپيمائى و آژانس‌هاى مسافرتى کيش را برعهده دارد.


همچنین مشاهده کنید