چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
امروزه تجارت الکترونيک تنها به فرآيند خريد و فروش محصولات محدود نمىگردد، بلکه ارائه خدمات و سرويس به مشتريان ازجمله فعاليتهاى عمده در اين حوزه محسوب مىشود و نظر به اهميت مديريت ارتباط با مشتريان نرمافزارهايى تحت نام CRM مورد بهرهبردارى قرار مىگيرند. |
با افزايش بکارگيرى اينترنت، پست الکترونيکى و فاکس، موج ديگرى از امکانات ارتباطي، سازمانهايى را که نيازمند برقرارى ارتباط با مشتريان خود مىباشند فراگرفته است. و مراکز call center تبديل به مراکز چندرسانهاى موسوم به contact center و نهايتاً به Interactive Contact Center گرديدهاند. Voice mail ،Fax ،Voice overNet ،Web callbacks ،Web chat ،Web و Phone calls ازجمله کانالهاى ارتباطى (contact channel) موجود در حال حاضر مىباشند. |
بدين ترتيب با تبديل call centers به contact centers مشتريان مىتوانند بجاى استفاده از تلفن، فاکس و يا پست الکترونيکى از روشهاى ديگرى نيز بهدلخواه خود جهت برقرارى ارتباط با فروشندگان و يا ارائهدهندگان خدمات، استفاده نمايند. از سوى ديگر نيز سازمانها و شرکتها در تلاش بکارگيرى راهحلهاى جامع در زمينه کسبوکار الکترونيکى مىباشند تا بتوانند ضمن حفظ مشتريان خود، خدمات بهترى را بهآنها ارائه نمايند. آمارهاى منتشره در رابطه با حجم مبادلات تجارى و يا ارائه خدمات، مبين اهميت بکارگيرى تکنولوژى تجارت الکترونيکى است. |
ازجمله پيشبينى مىشود، تعداد خريداران امريکايى که ازطريق contact centerها خدمات خود را دريافت مىنمايند بين سالهاى ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ به ۷۸ ميليون نفر افزايش يابد. |
چشماندازها در اين رابطه متحيرکننده مىباشند، پيشبينى مىگردد طى کمتر از سهسال آينده ۵۶ درصد تماسهاى مشتريان ازطريق شبکههاى وب صورت پذيرد و درمقابل تماسهاى تلفنى به کمتر از ۵ درصد کاهش يابد. |
چه اين آمار را باور داشته باشيم يا نداشته باشيم بکارگيرى مراکز تماس چندرسانهاى (multimedia contact centers) بسرعت جايگزين call centerها خواهند شد و براى اين انتقال بکارگيرى تکنولوژىهاى Unified Messaging و Web Integration اجتنابناپذير مىباشد. |
منبع آمار فوق Theresa Vanlaeken مىباشد که شرکت سينکام در مجله Objective خود ارائه نموده است. |
همچنین مشاهده کنید
- مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
- دولت الکترونیکی (e-Government)
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک
- معایب تجارت الکترونیکی
- مزیتهای تجارت الکترونیکی
- کارتهای اعتباری و بانکداری الکترونیکی
- نیازهای تجارت الکترونیکی
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری
- مبادله الکترونیکی دادهها
- تعریف و انواع تجارت الکترونیک
- ارتباط در تجارت الکترونیک
- چرخه ژنریک تجارت (Trade Cycle)
- کاربرد مؤسسات ذینفع در فرآیند خرید online
- قوانین حقوقی حاکم بر کسبوکار الکترونیکی (e-law)
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک (۳)
- طراحی برنامه کاربردی براساس مدل کسب و کار
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری (۲)
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک(۲)
- نیازمندیهای کاربر
- چگونگی انتخاب راهحلهای آماده در تجارت الکترونیک
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران رهبر انقلاب کارگران پاکستان مجلس شورای اسلامی دولت رئیسی سید ابراهیم رئیسی حجاب مجلس رئیس جمهور ایران و پاکستان
سیل هواشناسی شهرداری تهران تهران پلیس فراجا سلامت وزارت بهداشت فضای مجازی سازمان هواشناسی قتل آتش سوزی
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو بانک مرکزی بازار خودرو ایران خودرو دلار سایپا بورس تورم ارز
ترانه علیدوستی کتاب تلویزیون سریال سینمای ایران رادیو شعر تئاتر فیلم سینما
سازمان سنجش باتری کنکور ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی آمریکا اسرائیل غزه فلسطین روسیه جنگ غزه اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق ترکیه اوکراین حماس
فوتبال استقلال پرسپولیس تراکتور باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال بازی رئال مادرید بارسلونا سپاهان لیگ برتر
هوش مصنوعی فیلترینگ وزیر ارتباطات تبلیغات موبایل اپل گوگل ایلان ماسک همراه اول فناوری تلگرام ناسا
سازمان غذا و دارو مواد غذایی کاهش وزن سلامت روان پیری یبوست دوش گرفتن