پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
تحلیل و انتخاب محتوا
محتوا اصول و مفاهيمى هستند که به شاگردان ارائه مىشود تا ورود آنان را به فعاليتهاى آموزشي، ميسر و رسيدن آنان را به هدفهاى اجرايى امکانپذير سازد. محتواى آموزشى بايد بر اساس هدفهاى آموزشى معين، تهيه و تنظيم شود. مطالب و فعاليتهاى پيشنهادى بايد دقيقاً با هدفهاى کلي، جزئى و رفتارى مطابق و همسو باشد تا تحقق آن را امکانپذير سازد؛ به عبارت ديگر، رفتارهايى که در هدفهاى اجرايى ذکر مىشوند، بايد راهنماى گزينش محتواى آموزشى قرار گيرند. |
خوشبختانه، تهيه و تنظيم محتواى آموزشى در نظام آموزش و پرورش ما به عهده دفتر تحقيقات و برنامهريزى و تأليف کتابهاى درسي وزارت آموزش و پرورش است و معلم مجبور نيست که خودش محتوا را تهيه يا تنظيم کند، ولى بايد توجه داشت که کتابهاى درسى نمىتوانند محتواى منحصر به فرد فرايند آموزش و پرورش باشند و در صورت نقص يا کمبود محتواى آنها، معلمان مىتوانند با گزينش و تنظيم يک محتواى ديگر، آن نقص يا کمبود را جبران کنند. براى کسب مهارت در چنين امري، ضرورى است که معلم در درجهٔ اول، قدرت تحليل علمى کتابهاى درسى و در درجهٔ دوم، توانايى تهيه و تنظيم محتواى آموزشى را داشته باشد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران توماج صالحی امام خمینی سریلانکا حجاب دولت پاکستان کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی
کنکور هواشناسی سیل تهران اینترنت زنان شهرداری تهران پلیس سلامت فراجا قتل قوه قضاییه
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو بانک مرکزی قیمت سکه ارز ایران خودرو سایپا بورس
تلویزیون سحر دولتشاهی سینمای ایران سریال مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر شعر سینما رادیو
کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه جنگ غزه چین اوکراین اتحادیه اروپا طوفان الاقصی ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی تیم ملی فوتسال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس تراکتور بارسلونا رئال مادرید والیبال
هوش مصنوعی همراه اول ناسا مریخ اپل فیلترینگ فناوری تبلیغات ایلان ماسک سامسونگ
سلامت روان فرونشست زمین استرس داروخانه پیری سرکه سیب دوش گرفتن