پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

بخش‌های اساسی نرم‌‌افزار هتلداری


ـ اموال:
کدینگ‌های مراکز هزینه، محل استقرار، تحویل گیرندگان، طبقه‌بندی دارائی، انواع بیمه، شرکت‌های بیمه، انبارها، گروه اموال و کدینگ نرخ استهلاک، ثبت اموال، کپی گروهی، گزارشات شامل لیست جامع اموال، گزارش خلاصه لیست اموال، گزارش صدور کارت اموال، لیست اموال خریداری شده (افزایش یافته)، لیست اموال فروخته شده (کاهش یافته).
ـ سیستم گردش کار و نرم‌افزار:
سیستم گردش کار هتل به معنای قانون و اجرای دقیق قانون درجهت صحت و سلامت حصول به اعداد و ارقام واقعی هتل و نیز طریقه کنترل این درآمدها می‌باشد به گونه‌ای که کاربر را مجبور به اجرای قانون کند کاربر سهوا یا عمداً نتواند در چرخه کاری خللی وارد کند و یا بتوان به سهولت کاربر خاطی را تعیین کرد شخصی که سیستم گردش کار هتل را تعیین می‌کند حتماً می‌بایست اطلاعات کامل و جامع به کلیه بخش‌های هتل داشته باشد که بتواند پیش‌بینی‌های لازم را برای کلیه امور که اتفاق می‌افتد پیش‌بینی کند در غیر این‌صورت به راحتی کاربران هتل می‌توانند او را دور بزنند و به اهداف خود برسند.
نظر به اهمیت موضوع سیستم و گردش کار هتل که مهم‌ترین و نظم‌دهنده به تشکیلات هتل می‌باشد بدین وسیله به صورت خیلی خلاصه قابلیت‌های نرم‌افزار هتلداری که می‌تواند نیاز هتل‌های ایران را تأمین کند فهرست‌وار به اطلاع می‌رساند شایان ذکر است بسیاری از قابلیت‌ها را نمی‌توان در این مقاله لحاظ کرد مثلاً نمی‌توان از سرعت بالای سیستم در ورود اطلاعات در این نامه توضیح داد یا گردش بالای عملیات جاری روزانه را فقط در محل می‌توان توضیح داد. اطمینان می‌دهم چنانچه با مشخصات داده شده نرم‌افزار تهیه شود هر اتفاقی که ممکن است در هتل بیافتد پیش‌بینی شده است. لازم به یادآوری‌ است نرم‌افزار می‌بایست تحت WEB باشد و کلیه گزارشات مورد نیاز را در صفحات WEB به انگلیسی و فارسی در اختیار بگذارد.
ـ Web Base Software:
گزارشات مورد نیاز صفحات WEB می‌تواند حتی وابسته به سیستم عامل مورد استفاده کاربر نباشد. (OPTIONAL OS-INDEPENDENT) به‌عبارتی روی هر سیستمی قابلیت اجرا داشته باشد حتی مک‌اینتاش و یا سیستم‌های یونیکس و . . . (انتخابی). سرعت بالای سیستمی در ورود اطلاعات مهمان در رزرو و پذیرش یاصندوق و . . .
نرم‌افزارهای فرانت آفیس شامل: پذیرش، صندوق، حسابداری فرانت آفیس، گزارشات مدیریتی کنترل کاربران نرم‌افزارها، خانه‌داری، کاست کنترل، قصابی، تلفن، تأسیسات، رستوران‌ها به هر تعداد Banquet و سیستم تشریفات، سیستم اعتبارات هتل و . . . بک آفیس شامل، نرم‌افزارهای انبارها به هر تعداد، مهندسی، حقوق و دستمزد لینک شده با سیستم حضور و غیاب، حسابداری دوبل تحت شبکه، اموال و . . .


همچنین مشاهده کنید