جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

اندام


  منوچهر مطیعی تهرانی
اندام‌های انسان در خواب احکام جداگانه و متفاوت دارند که در جای خود نوشته می‌شود . دست، پا، دهان، چشم، ابرو، انگشت و بالاخره هر یک از اعضا و اندام ما تجسم چیزی هستند که به‌جای آن چیز در خواب ما شکل می‌گیرند و از رابطه ما با حوادث و اشخاص و اشیا اشاراتی می‌دهند. روی هم رفته اگر ببینید اندام شما زیاد تر از حد طبیعی شده نشان آن است که یاران و دوستان و احبا شما زیاد خواهند شد. متعدد شدن دست‌ها از تشدید اعمال شما خبر می‌دهد. اعمالی که مبتنی بر نفس و ذات بیننده خواب هستند و از سرشت و طینت او نشات می‌گیرند. برای نمونه اگر دیدید که به جای دو دست چندین دست دارید خواب شما می‌گوید بیش از گذشته کارهای نیک و بد انجام می‌دهید. چنانچه آدم خوبی باشید بیشتر نیکی می‌کنید و اگر بد باشید و تا کنون بدی کرده‌اید اعمال بد شما فزونی می‌یابد که البته زیان آن اعمال بد به خودتان باز می‌گردد.
چنانچه در خواب ببینید پایتان بریده شده سفری در پیش دارید و اگر دست و پایتان را بریده دیدید یاران شما به‌خصوص متعلقان‌تان متفرق می‌گردند. اگر ببینید که گوشت بدن خود را می‌برید نفعی عاید شما می‌شود و چنانچه دیگری گوشت شما را می‌برد از شما به او سودی می‌رسد که خودتان راضی نیستید. چنانچه در عالم خواب عضوی از بدن خویش را دردناک احساس کنید در صورتی که در بیداری دردی نداشته باشید و نگرانی بیمار شدن هم برایتان وجود نداشته باشد خواب شما از یک بیماری نزدیک خبر می‌دهد ولی اگر واقعاً دردی داشته باشید اما در خواب عضو دیگری را دردناک احساس نمائید این خواب تعبیر ندارد زیرا واکنش نگرانی شما است. چنانچه کسی در خواب ببیند دست‌هایش اضافه شده اما دست‌های اضافه زنانه است نه مردانه کسی او را فریب می‌دهد یا زنی وسوسه گر و فتنه‌انگیز در مسیر زندگیش قرار می‌گیرد. اگر ببینید که دست یا پایتان با شما به حرف زدن پرداخت نشان آن است که مردم درباره شما بد قضاوت می‌کنند و بد می‌گویند و انگشت نما می‌شوید و رسوائی به بار می‌آورید.
اگر مشاهده کنید که یکی از اعضا بدن شما در جای خودش نیست و در عالم خواب ندانید برای آن عضو چه اتفاقی افتاده و کجاست خوابتان می‌گوید که یکی از اقربا و نزدیکان شما به‌جائی می‌رود که یا نمی دانید آن جا کجاست و یا آنقدر دور است که نمی‌توانید از او خبر بگیرید. اگر در خواب دیدید که دو دهان دارید خواب شما می‌گوید که آمادگی دارید تا فردی آزمند و طماع باشید. داشتن چشم اضافی دلبستگی است به دنیا و مال دنیا که پسندیده نیست. چنانچه در خواب ببینید که مرغی ناشناخته (مشروط بر اینکه کلاغ یا کرکس نباشد) و شما ندانید نام آن مرغ چیست از گوشت شما ربود و برد که بخورد نشان آن است که چیزی از شما به جبرو عنف گرفته می‌شود. اگر در عالم خواب ببینید که دست یا پای شما را بریده‌اند ولی مجددا آن عضو در جای خودش روئیده و به وجود آمده صاحب فرزند می‌شوید و اگر در شرایط پدر و مادر شدن نیستید یکی از اقربانتان فرزندی می‌آورد که او به شما خیلی نزدیک است.


همچنین مشاهده کنید