پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

مهر


  ویژگی‌ها و خصوصیات‌ کلی
با تدبیر، با سیاست‌، مؤدب‌، با نزاکت‌ و آداب‌‌دان،‌ احساساتی‌، خیال‌ پرداز، دل‌ربا، جذاب‌ و ملیح‌، بردبار، پر تحمل‌، آسان‌‌گیر، اجتماعی‌، خوش‌‌مشرب‌، خون‌‌گرم‌، معاشرتی‌، زودآشنا و پر‌شور، کمال‌‌طلب‌، آرمان‌‌گرا، صلح‌‌جو و آرام‌.
  جنبه‌ منفی شخصیت
دو‌دل‌ و نامطمئن،‌ خوش‌‌باور و به‌ تأثیرپذیر، خودخواه‌ و لوس‌.
  توضیحات عمومی
برج‌ میزان‌ تنها ماهی‌ در منطقه‌‌البروج‌ است‌ که‌ با علامتی‌ بی‌جان‌ مشخص‌ شده‌ است‌، چون‌ علامت‌ تمام‌ برج‌های‌ دیگر به‌ واسطه‌ حیوان‌ و انسان‌ نمایش‌ داده‌ شده‌اند. بسیاری‌ از طالع‌ بینان‌ مدرن‌ ماه‌ مهر را مطلوب‌ترین‌ و مفیدترین‌ ماه‌ در منطقه‌‌البروج‌ در نظر می‌گیرند، چون‌ این‌ ماه‌، زمان‌ برداشت‌ است‌ و اشخاص‌ ثمرات‌ سخت‌ کوشی‌خود در فصل‌ بهار را در این‌ ماه‌ به‌ دست‌ می‌آورند. در ماه‌ مهر هوائی‌ مطبوع‌ و آرامش‌بخش‌ را تنفس‌ می‌کنیم‌ و از آفتاب‌ بی‌رمق‌ و میوه‌های‌ خوشمزه‌ آن‌ لذت‌ می‌بریم‌. متولدین‌ مهر ماه‌ در میان‌ منطقه‌‌البروج‌ از دلپذیرترین‌، با فرهنگ‌ترین‌ و مؤدبانه‌ترین‌خصوصیات‌ اخلاقی‌ برخوردارند و اکثراً خوش‌‌قیافه‌ و جذاب‌ هستند. آنها خوش‌سلیقه‌ و شیک‌ هستند، طبیعتاً (ذاتاً) افرادی‌ مهربان‌، دلرحم‌، ملایم‌، عاشق‌ زیبائی‌ و هماهنگی‌ (هم‌ در زمینه‌ موسیقی‌ و هم‌ در زمینه‌ زندگی‌ اجتماعی‌) محسوب‌ می‌شوند واز هر چیزی‌ که‌ سرگرمشان‌ کند، استقبال‌ می‌کنند.
آنها از استعداد و قوه‌ ذهنی‌ خوبی‌ برخوردارند و در شرایطی‌ که‌ مجبور به‌ قضاوت‌می‌شوند، قادرند منصفانه‌ و بی‌طرفانه‌ داوری‌ کنند. آنها به‌ هیچ‌ وجه‌ حاضر نیستند با اشخاصی‌ که‌ برخلاف‌ نقطه‌ نظرات‌ آنها به‌ بحث‌ و جدل‌ می‌پردازند، سر و کار داشته‌باشند، چون‌ به‌ محض‌ آنکه‌ به‌ نتیجه‌ای‌ برسند، حقیقت‌ آن‌ به‌ نظرشان‌ بدیهی‌ و مسلم ‌می‌آید. یکی‌ از نقطه‌ ضعف‌های‌ آنها ناشکیبائی‌ در برابر انتقاد است‌ و شدیداً مایلند که ‌دیگران‌ رفتار و اعمالشان‌ را تأئید نمایند. ولی‌ در کل‌ افرادی‌ متعادل‌، با تدبیر، ملاحظه‌‌گر و حتی‌ انعطاف‌پذیر هستند.
متولدین‌ مهر ماه‌ نسبت‌ به‌ نیازها و خواسته‌های‌ دیگران‌ حساس‌ هستند، گاهی‌ اوقات‌از آن‌ چنان‌ درک‌ و قدرت‌ فراوانی‌ برخوردار می‌شوند که‌ به‌ راحتی‌ به‌ واسطه‌ خوش‌بینی‌ ذاتی‌شان‌ از نیازهای‌ عاطفی‌ و احساسی‌ دوستان‌ و هم‌‌نشینان‌ خود مطلع‌ شده‌ و به‌ یاریشان‌ می‌شتابند، در حقیقت‌ این‌ جمله‌ دقیقاً وصف‌ حال‌ آنهاست‌: متولدین‌ مهرماه‌ همیشه‌ کاری‌ می‌کنند که‌ شما از هم‌ نشینی‌ و بودن‌ در کنارشان‌ حال‌ خوبی‌ پیداکرده‌ و با نشاط شوید. آنها خیلی‌ اجتماعی‌ و خونگرم‌ هستند و از بی‌رحمی‌، قساوت‌،سنگدلی‌، خشونت‌، ستمکاری‌، آزار و اذیت‌، تندی‌، پرخاش‌‌‌جوئی‌، هرزگی‌، بی‌نزاکتی‌، دعوا و اصطکاک‌ بیزار هستند، در نتیجه‌ نهایت‌ سعی‌ و تلاش‌ خود را به‌ کار می‌بندند تا با اطرافیان‌ خود تشریک‌ مساعی‌ و مصالحه‌ کرده‌ و با همه‌ کنار می‌آیند. درواقع‌ کمال‌ مطلوب‌ و نمونه‌ ایده‌‌آل‌ آنها در کل‌ جامعه‌ و در دایره‌ زندگی‌ خودشان‌اتحاد، سازگاری‌ و اتفاق‌ است‌.
قالب‌ فکری‌ آنها بیش‌ از آنکه‌ روشنفکرانه‌ باشد، هنرمندانه‌ محسوب‌ می‌شود. اگرچه ‌آنها برای‌ پیشگام‌ و پیشرو بودن‌ در هر تلاش‌ هنری‌ بیش‌ از حد میانه‌‌رو و ملایم‌هستند. آنها از درک‌ و بینش‌ و تیزبینی‌ خوبی‌ برخوردارند و به‌ واسطه‌ توانائی‌ و قابلیت‌ دقیق‌ و نقادانه‌شان‌، به‌ راحتی‌ می‌توانند تلاش‌های‌ خود و همین‌‌طور دیگران ‌را مشاهده‌ نمایند و همین‌ امر به‌ تمام‌ کارهایشان‌ انسجام‌ و اصالت‌ می‌بخشد.
آنها در روابط شخصی‌ خودشان‌ با دیگران‌، بیشتر به‌ نقطه‌ نظرات‌ دیگران‌ بها می‌دهندو دائماً در تلاشند تا به‌ واسطه‌ مصالحه‌ هر‌گونه‌ اختلافی‌ را رفع‌ کنند و بیشتر اوقات‌حاضرند خودشان‌ ضرر کنند ولی‌ روابط‌شان‌ با دیگران‌ خدشه‌‌دار نشود. آنها درزمینه‌ احساساتی‌‌بودن‌ و آرمان‌‌گرائی‌ به‌ افراط و زیاده‌روی‌ دست‌ می‌زنند. اگرچه ‌شانس‌ خوبی‌ دارند و معمولاً ازدواج‌‌هائی‌ موفقیت‌آمیز خواهند داشت‌، چون‌ غالباً به‌تفاهم‌، همفکری‌ و سازگاری‌ و اتحاد در این‌ امر معتقدند. در واقع‌ آنها آنقدر مهربان‌ و با‌محبت‌ هستند که‌ به‌ خاطر اینکه‌ شریک‌ زندگی‌شان‌ کوچکترین‌ آسیبی‌ نبیند، حاضرند به‌ هر مشقتی‌ تن‌ در دهند و اکثر اوقات‌ در دعواها و بگو مگوها کوتاه ‌می‌آیند. همسران‌ متولدین‌ مهر ماه‌ هرگز نمی‌توانند شکایت‌ کنند که‌ آنها قادر به‌ درکشان‌ نیستند، چون‌ متولدین‌ مهر ماه‌ معمولاً در کل‌ منطقه‌‌البروج‌ همدل‌ترین‌ و هم‌فکرترین‌شان‌ محسوب‌ می‌شوند و با رضای‌ خاطر کامل‌ نقطه‌ ضعف‌ها و عیوب‌عزیزان‌، دوستان‌ و محبوبانشان‌ را تحمل‌ می‌کنند.
جنبه‌ منفی‌ شخصیت‌ متولدین‌ مهر ماه‌، ویژگی‌های‌ بی‌خیالی‌، سر به‌ هوائی‌، بازیگوشی‌ و سطحی‌‌بودن‌ به‌ شمار می‌آیند. اگرچه‌ این‌ ویژگی‌ها می‌توانند ناشی‌ از بی‌حوصلگی‌ و خسته‌‌شدن‌ از امور روزمره‌ و یکنواخت‌ و مرسوم‌ زندگی‌ باشند و گهگاهی‌ به‌ شدت‌ بی‌‌شور و حال‌، کم‌رو، خجالتی‌، آسان‌‌گیر، سست‌ و بی‌‌حال ‌می‌شوند ولی‌ خوشبختانه‌ این‌ ویژگی‌ها مقطعی‌ و تغییرپذیر هستند. آنها حتی‌ زمانی‌که‌ اوضاع‌ بر وفق‌ مرادشان‌ نباشد، به‌ ندرت‌ عصبانی‌ می‌شوند، ولی‌ طغیان‌های‌ خشم‌ و عصبانیت‌ متولدین‌ مهر‌ماه تمام‌ اطرافیانشان‌ را شوکه‌ می‌کند. عشق‌ و علاقه‌ وافر آنها به‌ تفریح‌ و خوشگذرانی‌ ممکن‌ است‌ آنها را به‌ سمت‌ افراط کاری‌، گزاف‌‌گوئی‌ و ولخرجی‌ سوق‌ دهد، هم‌ زنان‌ و هم‌ مردان‌ متولد این‌ ماه‌ ممکن‌ است‌ به‌ افرادی‌ شایعه‌پراکن‌ و خاله‌‌زنک‌ تبدیل‌ شوند یکی‌ از خصوصیات‌ منحصر به‌ فرد متولدین‌ مهر‌ماه‌ کنجکاوی‌ و علاقه‌ سیری‌ناپذیرشان‌ به‌ هر مسأله‌ جدید است‌ که‌ همین‌ خصوصیت ‌آنها را وسوسه‌ می‌کند تا در مورد هر شایعه‌ اجتماعی‌ به‌ تحقیق‌ و پرس‌ و جو بپردازند. در زمینه‌ کار، گاهی‌ اوقات‌ به‌ آنها لقب‌ (مهر ماهی‌های‌ تنبل‌)می‌دهند. اگرچه‌ آنها می‌توانند به‌ طرز شگفت‌آوری‌ فعال‌، پویا و پر جنب‌‌و‌جوش‌ باشند، ولی‌ حقیقتاً ازکارهای‌ پست‌، کثیف‌، زمخت‌ و خشن‌ بیزارند. گرچه‌ عده‌ای‌ از متولدین‌ مهر ماه‌ به‌ کم ‌نیز قانع‌ هستند، ولی‌ عده‌ دیگر شدیداً جاه‌‌طلب‌ و بلند پرواز هستند.
از آنجائی‌ که‌ آنها از افراط و تفریط بیزار هستند، می‌توانند دیپلمات‌های‌ خوبی‌ از آب‌ درآیند ولی‌ شاید در امر سیاست‌ ضعیف‌ عمل‌ نمایند، چون‌ در پافشاری‌ بر نقطه‌ نظرات‌ خودشان‌ مصر نیستند و حاضرند به‌ راحتی‌ نقطه‌ نظرات‌ و عقاید دیگران‌ را نیز بررسی‌ کنند.
آنها می‌توانند مدیر، مجری‌، سازمان‌‌دهنده‌، حقوق‌‌دان‌، وکیل‌ دعاوی‌ (از آنجائی‌ که‌آنها به‌ شدت‌ درستکار و عادل‌ هستند، اشخاص‌ بدبین‌ و منفی‌ احتمالاً در کارهای ‌قانونی‌ برایشان‌ پاپوش‌ درست‌ می‌کنند)، فروشنده‌ وسایل‌ عتیقه‌، کارمند دولت‌ و بانکدارهائی‌ موفق‌ از آب‌ درآیند، چون‌ در حفظ و کنترل‌ پول‌ دیگران‌ قابل‌ اعتماد و وفادار به‌ شمار می‌آیند)، بعضی‌ از آنها در زمینه‌ طراحی‌ لباس‌ یا لوازم‌ آرایشی‌ جدید از استعداد خوبی‌ برخوردارند و خوش‌‌ذوق‌ و استثنائی‌ محسوب‌ می‌شوند. همچنین‌به‌ عنوان‌ هنرمند، آهنگساز، منتقد، نویسنده‌، طراح‌ و دکوراتور داخلی‌، کارمندخدمات‌ بهزیستی‌ و ارزیاب‌ افرادی‌ موفق‌ محسوب‌ می‌شوند و در هر گونه‌ پذیرائی‌ و سرویس‌‌دهی‌ عمومی‌ توانائی‌ خاصی‌ دارند. عده‌ای‌ از آنها به‌ واسطه‌ انضباط فردی‌،خویشتن‌‌داری‌ و خودداری‌شان‌ از روی‌ نوع‌ دوستی‌ و نیکوکاری‌ خدمات‌ ارزنده‌ای‌ را برای‌ نوع‌ بشر انجام‌ می‌دهند و نتایجی‌ عالی‌ را به‌ ارمغان‌ می‌آورند. آنها به‌ شدت‌خوش‌‌بین‌ هستند و توانائی‌ آن‌ را دارند که‌ بعد از هر مرتبه‌ ورشکست‌‌شدن‌ و به‌ زمین‌خوردن‌ به‌ خود بیایند و آن‌ را جبران‌ کنند، در نتیجه‌ می‌توانند کارشناسان‌ امور مالی‌ یاسرمایه‌ گذارانی‌ موفق‌ باشند.
  بیماری‌های احتمالی
صورت‌ فلکی‌ میزان‌ بر ناحیه‌ کمر، پشت‌ و کلیه‌ها حکمرانی‌ می‌کند. از این‌ رو متولدین‌ مهر ماه‌ مستعد ابتلا به‌ کمردرد، ناراحتی‌ مربوط به‌ کلیه‌ و مثانه‌، به‌ خصوص‌سنگ‌ کلیه‌ و مثانه‌ هستند. در نتیجه‌ باید جدا از افراط و زیاده‌روی‌ در غذا خوردن‌ و نوشیدن‌ اجتناب‌ ورزند، چون‌ ممکن‌ است‌ کلیه‌هایشان‌ آسیب‌ جدی‌ ببیند.
  علاقمندی‌ها
مسایل‌ و موضوعات‌ ظریف‌، عالی‌ و دقیق‌ در زندگی‌، تشریک‌ مساعی‌، صمیمیت‌، مهربانی‌ و صفا، ملاطفت‌ و ملایمت‌.
  بیزاری‌ها
خشونت‌، بی‌عدالتی‌، ظلم‌ و ستم‌، بی‌انصافی‌، حق‌‌کشی‌، رفتار و اعمال ‌فاقد شعور و بی‌ملاحظه‌، در قید و بند امور رایج‌ و مرسوم‌ قرار‌گرفتن‌.
مشکلات‌ احتمالی
هر کسی ویژگی‌ها و خصوصیات‌ منحصر به‌ فردی دارد و زمانی که‌ این‌ خصلت‌ها سرکوب‌ و یا فرو‌خورده‌ شوند، یا برآورده‌ نشوند، باعث‌ بروز مشکلاتی می‌شوند. توصیه‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ پیشنهادات‌ را به‌ کار ببندید و از مواجهه‌‌شدن با نتایج‌ عالی آن شگفت‌زده‌ شوید:
ـ به‌ کرات‌ خودتان‌ را درگیر موقعیت‌ها و شرایطی‌ می‌یابید که‌ نه‌ فقط برای‌شما که‌ برای‌ دیگران‌ نیز کم‌‌ارزش‌ و سطحی‌ هستند.
ـ بهتر است‌ سعی‌ در وانمود کردن‌ احساساتی‌ که‌ ندارید، نکنید و راهی‌ را بیابید که‌ بتوانید به‌ آرامی‌ و با وقار خودتان‌ را از یک‌ رابطه‌ سطحی‌ و بی‌مایه‌ خارج‌کنید و قبل‌ از هر اقدامی‌ به‌ دقت‌ جوانب‌ امر را بسنجید.
ـ گاهی‌ اوقات‌ حتی‌ از خودتان‌ هم‌ بدتان‌ می‌آید و یا از اینکه‌ نمی‌توانید دیگران‌ را خوشحال‌ کنید، مدام‌ خودخوری‌ کرده‌ و به‌ سرزنش‌ می‌پردازید.
ـ اگر قادر به‌ یادگیری‌ این‌ توانائی‌ شوید که‌ بدون‌ آن‌ که‌ دیگران‌ را ناراحت‌کنید، از وجود خودتان‌ خشنود شوید، آن‌ وقت‌ می‌توانید دیگران‌ را نیز خوشحال ‌سازید.
ـ گاهی‌ اوقات‌ در بعضی‌ از شرایط و موقعیت‌های‌ آرامش‌ بخش‌ احساس ‌معذب‌‌بودن‌ می‌کنید و دیگران‌ را نیز کمی‌ عصبانی‌ و آزرده‌‌خاطر می‌سازید.
ـ بهتر است‌ سعی‌ نمائید که‌ اطمینان‌‌خاطر و امنیت‌ درونی‌ خودتان‌ را ازطریق‌ قدرت‌ و هوشیاری‌ معنوی‌ کسب‌ کنید.
ـ احساس‌ می‌کنید که‌ زندگی‌ پوچ‌ و بیهوده‌ است‌ و به‌ وضوح‌ احساس‌ خلاء می‌نمائید و تصور می‌کنید که‌ اعمالتان‌ در نظر دیگران‌ مأیوس‌‌کننده‌ و یأس‌ آورند.
ـ احساسات‌ خود بزرگ‌ بینی‌ و مثبت‌ اندیشی‌ را در خودتان‌ توسعه‌ دهید و اجازه‌ ندهید حالات‌ نخبه‌‌گرایانه‌ و طبقاتی‌ بر شما مستولی‌ شوند.
  سیاره‌ حاکم‌ بر شما ناهید (زهره‌) است
۱. فاصله‌ متوسط ناهید از خورشید: ۷۲۳۰
۲. دور و گردش‌ نجومی‌ از کانون‌ (برحسب‌ سال‌): ۶۲۰
۳. شعاع‌ استوائی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۶۰۵۲
۴. شعاع‌ قطبی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۶۰۵۲
۵. دور گردش‌ و دوران‌ جرم‌ (برحسب‌ ساعت‌): ۳۲:۵۸
۶. انحناء خط استوا نسبت‌ به‌ کانون‌ (برحسب‌ درجه‌): ۱۷۷/۳
۷. تعداد ماهواره‌های‌ مشاهده‌ شده: ۰
  حقایق‌ جالب‌ و شگفت‌انگیز دیگری راجع‌ به‌ ماه‌ تولد
سمبولی‌ که‌ در ارتباط با ماه‌ تولد شماست‌ (میزان) است‌ که‌ نشان‌‌دهنده‌ تعادلیست‌ که‌شما همواره‌ در جستجوی‌ آن‌ در زندگی‌ و خویشتن‌ خود هستید. آن‌ سمبل‌ مظهر انعطاف‌، مروت‌، عدل‌، بی‌طرفی‌ و نظامی‌ مدبرانه‌ و سنجیده‌ است‌.
  رنگ محبوب و سنگ خوش یمن
۱. رنگ‌ محبوب‌ و خوش‌ یمن‌ متولدین‌ مهر ماه‌ (آبی) است‌.
۲. سنگ‌ خوش‌ یمن‌ برای‌ متولدین‌ مهر ماه‌ (یاقوت‌ کبود) گرانبها است‌. یاقوت‌ کبودیکی‌ از زیباترین‌ سنگ‌ها محسوب‌ می‌شود که‌ در خانواده‌ کوارتزها یافت‌ شده‌ است‌. این‌ سنگ‌ از بسیاری‌ جهات‌ خوش‌ یمن‌ در نظر گرفته‌ شده‌ است‌ و یکی‌ از بزرگترین ‌سنگ‌های‌ شفابخش‌ محسوب‌ می‌شود.
  نام‌ افراد مشهوری که‌ در ماه‌ مهر متولد شده‌اند
ماهاتما گاندی‌


همچنین مشاهده کنید