سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

محیط فرهنگی


هر کشورى داراى معتقدات، معيارها و منهيات مخصوص به خود است. قبل از تهيه يک برنامه بازاريابي، يک فروشنده بايد طرز فکر مصرف‌کنندگان خارجى را دربارهٔ مصرف کالاهاى معينى مورد مطالعه قرار دهد. در اين زمينه، اغلب فروشندگان به موارد جالبى بر مى‌خورند. براى مثال، جالب است بدانيد که يک مرد فرانسوى دو برابر همسر خود از اقلام و لوازم آرايشى استفاده مى‌کند و مصرف اسپاگتى آلمانى‌ها و فرانسوى‌ها، دو برابر ايتاليايى‌ها است و کودکان ايتاليايى به‌عنوان ته‌بندي، شکلات را بين تکه‌هاى نان قرار مى‌دهند و مى‌خورند و زنان در تانزانيا از ترس کچل شدن يا ضعف جنسى به بچه‌هاى خود تخم‌مرغ نمى‌دهند. معيارها و رفتارهاى تجارى نيز از يک کشور به کشور ديگر فرق مى‌کند. مديران بازاريابى بايد قبل از شروع فعاليت‌هاى خود در کشورهاى ديگر به بررسى اين مسائل و عوامل بپردازند.


همچنین مشاهده کنید