پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

ماکارونی با ماهی


ـ مواد لازم:
ماکارونی: ۶۰۰ گرم
ماهی: ۱۰۰۰ گرم
آب: ۲ فنجان
سس گوجه‌فرنگی: ۱۰۰ گرم
نمک: قدری
فلفل: قدری
ـ طرز تهیه:
ظرف نسبتاً بزرگی را پر از آب می‌کنیم و برای هر بسته ماکارونی ۲ قاشق نمک در آب می‌ریزیم و بعد از جوش آمدن آب ماکارونی را در آن می‌ریزیم و یک دو قاشق روغن در آن می‌ریزیم و می‌گذاریم بجوشد تا مغز ماکارونی کاملاً نرم شود و زیاد له نشود ماکارونی را در آبکش می‌ریزیم و مقداری آب نیم گرم بروی آن می‌دهیم تا لیزی و شوری آن گرفته شود.
در صورتی‌که بخواهیم اسپاگتی یا ماکارونی را قبلاً آماده کنیم، بعد از طبخ و ریختن آن در صافی آن را در ظرف آب سرد می‌ریزیم در این صورت اگر یکی دو روز هم بماند عیبی نخواهد کرد.
ماهی سوف یا سفید را قطعه قطعه می‌کنیم و تیغ‌های آن را حتی‌المقدور می‌گریم، قطعات ماهی باید کمی کوچک باشد. ماهی را می‌شوئیم و کمی نمک و فلفل می‌زنیم و آنها را در ظرفی می‌گذاریم و ۵۰ گرم کره را قطعه قطعه می‌کنیم و روی ماهی قرار می‌دهیم. ظرف ماهی را چند دقیقه روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا ماهی پخته و آب آن تمام شود.
ماکارونی را در ظرف ریخته و ۵۰ گرم کره روی آن قرار می‌دهیم و چند دقیقه روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا کره آب شود، بعد در دیس یک ردیف ماکارونی و کمی سس گوجه فرنگی و کمی ماهی می‌ریزیم و روی ماهی را با ماکارونی می‌پوشانیم، سس گوجه‌فرنگی را روی ماکارونی می‌ریزیم و ممکن است کمی پنیر رنده شده روی آن بپاشیم. این ماکارونی را با سس سفید یا سس بشامل نیز می‌توان تهیه نمود. اگر مطابق با مقدار مواد اولیه مصرف کنید غذا فوق برای ۶ نفر می‌باشد.


همچنین مشاهده کنید