پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آلبالو و گیلاس


تحقیقات نشان می‌دهد که اثر موز بر روی زخم بیشتر از داروهای گران قیمت است که به‌وسیله پزشک تجویز می‌شود.بررسی‌های آزمایشگاهی و بررسی روی حیوانات نشان می‌دهد که موز یک ماده حفاظت‌کننده می‌باشد. هر چند تحقیقات کامل‌تری لازم می‌باشد تا به عمل یک تکه موز در سیستم هاضمه پی برد. تحقیقات انجام شده در کالج Kastuba هند نشان می‌دهد که عامل شیمیائی موجود در موز به‌نام Protease Inhibitor واقعاً باکتری عامل اولسر را متوقف می‌کند. محققین دیگر در دانشگاه New England در استرالیا نشان می‌دهد که موز از برگشت اولسر جلوگیری می‌نماید همان طوری که داروهای گران قیمت این کار را انجام می‌دهد عوارض جانبی نیز ندارد. رمز این تحقیقات این بود که این موزها کاملاً رسیده و قهوه‌ای بودند در این مرحله موز ماده‌ای تولید می‌کند که همان لایه پوششی تولید شده در معده است که بر اثر اسید معده کاهش پیدا می‌کند.
در طول این مدت محققین اثرات درمانی دیگر موز را نیز دنبال نموده‌اند. در تحقیقی که بر روی حیوانات در دانشگاه Kerala در هند انجام شد معلوم گردید که موز نرسیده خشک شده سطح LDL ‌کلسترول را کاهش می‌دهد که این نوع کلسترول نوع مضر کلسترول می‌باشد که باعث انسداد رگ‌ها می‌شود و از تغییرات شیمیائی بین عضلات قلب که خود می‌تواند عامل بیماری Cardio Vascular ‌گردد جلوگیری کند. تحقیق دیگری در New Dehli نشان می‌دهد که پودر موز خشک شده می‌تواند درد را کاهش دهد.
  آلبالو و گیلاس
همه ما از مصرف گیلاس تازه در یک روز گرم تابستانی کنار جاده لذت می‌بریم. میوه‌ای که دارای چربی کم و فیبر زیاد است. اگر شما یک درمان گیاهی را قبول داشته باشید قادر خواهید بود که گواتر مزمن را با خوردن گیلاس درمان کنید.‌آلبالو از جمله غذاهائی است که دارای 3 ماده مغذی بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین E می‌باشد که اغلب به‌عنوان آنتی اکسیدان به‌کار می‌رود.‌
این سه ماده مغذی تشکیل یک سد دفاعی را برعلیه رادیکال‌های آزاد می‌دهند که این رادیکال‌های آزاد موجب مسمومیت‌های شیمیائی اشعه رادیواکتیو، اشعه خورشید می‌گردند. دانشمندان معتقدند که رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث خرابی سلول‌ها و ایجاد سرطان، کاتاراکت و حملات قلبی شوند.‌طبق بررسی مؤسسات کشاورزی افرادی که روزانه 1 یا 2 بار آن غذاهائی که دارای آنتی اکسیدان می‌باشد استفاده کنند 4 مرتبه کمتر به کاتاراکت مبتلا می‌شوند.‌
به‌نظر می‌رسد که غذاهای آنتی اکسیدان دار با سرطان نیز مقابله می‌کنند. در طول 20 سال تحقیقاتی که در کشور فنلاند بر روی 4000 نفر انجام شده مشخص گردید، که غذاهای حاوی آنتی اکسیدان در افراد غیر سیگاری باعث می‌گردد که کمتر به سرطان ریه مبتلا شوند.‌همچنین در زنان، مصرف غذاهائی با آنتی اکسیدان بالا باعث می‌گردد که خطر ابتلا به سرطان دهانه زهدان به نصف کاهش پیدا کند.‌همچنین آنتی اکسیدان‌ها در جلوگیری از به هم چسبیدن گلبول‌های قرمز که باعث به‌وجود آمدن گرفتگی عروق قلب می‌گردد نقش مؤثری دارند.


همچنین مشاهده کنید