جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

مضرات


دارچین از قدیم‌الایام در دنیا به‌كار می‌رفته است در مصر حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلفه مصرف می‌شده است. اسم دارچین Cinnamon از كلمه عربی Kinnamon مشتق شده و در كتاب مقدس به آن اشاره شده است و در مراسم مذهی یهودیان به‌كار می‌رفته است. دارچین پوست درختی است كه تا ۱۰ متر ریشه می‌كند برگ این درخت سبز سیر و دارای گل‌های به رنگ سفید می‌باشد.
پوست این درخت را كنده و معمولاً پودر می‌كنند و در غذا یا به‌عنوان چای از آن استفاده می‌كنند.
  خواص داروئی
۱. دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می‌دارد.
۲. دارچین برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی نیز به‌كار می‌رود كلیه را گرم می‌كند و ضعف كمر و پاها را ازبین می‌برد و كم‌خونی را درمان می‌كند‌.
۳. دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و جدیداً در آمریكای شمالی و كانادا كرم‌هائی به بازار آمده كه دارای دارچین است و برای رفع درد به‌كار می‌رود‌.
۴. حتماً تا به حال متوجه شده‌‌اید كه بعد از خوردن یك دونات دارچین‌دار همه چیز را زیبا می‌بینید و چقدر آرام هستید‌. این خاصیت دارچین است زیرا دارچین اثر آرام‌كنده و شاد‌كننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام‌بخش بهتر است. و در حقیقت می‌توان گفت دارچین والیوم گیاهی است زیرا در دارچین ماده‌ای است به‌نام Cinnamodehyde كه روی حیوانات و انسان اثر آرام‌بخش دارد.
۵. اثر مهم دیگر دارچین پائین آوردن تب می‌باشد و حتی امروزه دارچین را به‌صورت قرص و كپسول درآورده‌اند كه به‌عنوان تب‌بر به‌كار می‌رود. شما می‌توانید به آسانی با نوشیدن یك فنجان چای دارچین تب را به‌سرعت پائین بیاورید. دارچین رگ‌ها را باز می‌كند و اثر خوبی در گردش خون دارد.
۶. دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی كردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی می‌توان گفت كه اثر پنی سیلین و آنتی بیوتیك را به مقدار زیادی درا است. اگر حس كردید كه ضعیف شده‌اید و ممكن است مریض شوید چای دارچین را فراموش نكنید و حتی اگر سرما خورده‌اید یا ضعف شدید چای دارچین بهترین دارو است.
۷. یكی از دانشمندان انگلیسی در كتابی كه قرن نهم تالیف نمود ادعا كرد كه دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می‌كند. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده كنید دارچین با این همه خواص طعم بسیار خوبی دارد. حتی اگر چای معمولی می‌نوشید آن را با یك قطعه پوست دارچین به‌هم بزنید كه طعم آن را بهتر كند.
بی‌دلیل نیست كه در گذشته سلمانی‌ها كه در حقیقت دكترهای طب قدیم بودند به مشتری‌های خود چای دارچین می‌دادند.
  مضرات
مضرات خاصی برای آن بیان نشده است.


همچنین مشاهده کنید