پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

انتخاب بازارهای هدف


فروشندگان در بازار سه شيوه برخورد مختلف را پيش روى دارند، شيوهٔ اول، بازاريابى انبوه است که در آن يک کالا براى تمام خريداران به‌طور انبوه توليد و توزيع مى‌شود. شيوه دوم، بازاريابى متنوع است که در آن دو يا چند کالا با شکل، خصوصيات، کيفيت و اندازه متفاوتى در بازار عرضه مىه‌شوند. شيوهٔ سوم، بازاريابى هدف‌دار است. در اين نوع بازاريابى گروه‌هاى مختلفى شناسايى مى‌شوند که کلاً بازار را تشکيل مى‌دهند. آنگاه براى بازارهاى هدف، کالاها و ترکيب عناصر بازاريابى خاصى تدارک ديده مى‌شود.
پس يکى از مراحل مهم در بازاريابى هدف‌دار انتخاب بازارهاى هدف است. در انتخاب بازارهاى هدف شرکت خصوصيات اندازه و رشد هر قسمت بازار، جذابيت ساختارى و همسويى آن قسمت بازار با منابع و اهداف شرکت را مورد ارزيابى قرار مى‌دهد.


همچنین مشاهده کنید