پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

چهار گام برای رسیدن به موفقیت شخصی


چهار گام برای رسیدن به موفقیت شخصی
چالش واقعی زندگی، در رسیدن به آنچه می‌خواهید نیست بلکه حفظ و خواستن چیزی است که به‌دست آورده‌اید.
افراد بیشماری به آنچه می‌خواهند دست می‌یابند اما از آن لذت نمی‌برند. هرآنچه به‌دست می‌آورند هیچگاه برایشان کافی نیست، همیشه این احساس را دارند که گویی چیزی را از دست داده‌اند.
این افراد از خودشان، روابط‌شان، سلامت‌شان یا کارشان راضی نیستند. همیشه چیزی وجود دارد که آرامش ذهنشان را بر هم می‌زند. از سوی دیگر افرادی هستند که از آنچه هستند و آنچه می‌کنند و آنچه دارند راضی هستند، گرچه نمی‌دانند چگونه بر آنچه دوست ‌دارند، بیفزایند.
دل‌های آنها به روی زندگی باز است، با این حال برای تحقق‌بخشیدن به رویاهایشان کاری صورت نمی‌دهند. آنها خیلی سعی می‌کنند ولی نمی‌دانند چرا دیگران بیشتر از آنها دارند. اغلب افراد جایی بین این دو بی‌نهایت هستند.
موفقیت شخصی جایی در وسط این دو قطب قرار دارد یعنی در جایی که شما آنچه را می‌خواهید، به‌دست می‌آورید و بر آنچه دارید، سپاسگزارید.
موفقیت شخصی با اینکه چه کسی هستید یا چقدر دارید یا با آنچه به‌دست آورده‌اید، اندازه‌گیری نمی‌شود. در موفقیت شخصی با چگونگی احساس خوبتان نسبت به آنچه هستید، آنچه انجام داده‌اید و آنچه دارید، سنجیده می‌شوید. موفقیت شخصی در دسترس ماست ولی باید به‌طور روشن بدانیم چه می‌خواهیم و توجه خودمان را به آنچه می‌خواهیم، معطوف داریم.
به‌دست آوردن موفقیت شخصی نباید به حساب شانس یا سرنوشت یا بخت و اقبال گذاشته شود. گرچه بعضی افراد با توانایی‌های بالقوه‌ای به دنیا می‌آیند اما معمولاً برای کسب موفقیت شخصی باید ابتدا مهارت‌هایی کسب کرد. به‌کارگیری یک یا دو بینش نو در زندگی می‌تواند بی‌اغراق، همه چیز را یک‌شبه تغییر دهد، گرچه شرایط ممکن است موقتا همانطور باقی بماند اما نحوه نگرش شما به زندگی‌تان می‌تواند در یک لحظه تغییر کند. وقتی فشارهای زندگی زیاد است، می‌توانید با دریافت کمک به آرامش برسید و دوباره با دقت بیشتری به مسائل بنگرید.
برای رسیدن به موفقیت بزرگ‌تر در زندگی‌تان چهار گام وجود دارد. این گام‌ها عبارتند از:
▪ گام اول
هدفتان را تعیین کنید. موقعیت فعلی خود را مشخص کنید و ببینید برای دست‌یافتن به موفقیت درونی و برونی و برقراری تعادل و تناسب میان آنها به کجا باید بروید. مهم نیست که چقدر تلاش می‌کنید، اگر مسیر حرکتتان اشتباه باشد، تمام آنچه در زندگی با آنها برخورد می‌کنید، جز مقاومت و مانع نیست و در نتیجه به آنچه می‌خواهید برسید، هرگز نمی‌رسید.
▪ گام دوم
آنچه نیاز دارید، به‌دست آورید. چگونگی به‌دست آوردن آنچه را واقعاً برایتان ضروری است، یاد بگیرید. کافی نیست بگویید «می‌خواهم خودم باشم»، برای شناخت خود و صادق بودن با خود باید ۱۰ نوع مختلف عشق و حمایتی را که هر شخصی نیاز دارد، درک کنید. تنها با درک آنچه فاقدش هستید و اینکه چگونه آن را به‌دست آورید، خودبه‌خود تجربه موفقیت درونی را آغاز می‌کنید. یک اتومبیل ممکن است خوب کار کند اما اگر به آن بنزین نریزید...
▪ گام سوم
آنچه را می‌خواهید، به‌دست آورید: درک موفقیت برونی بدون اینکه صداقتتان را نسبت به خود از دست بدهید، موجب می‌شود آنچه را در دنیای بیرون می‌خواهید، به‌دست آورید. اهمیت خواسته‌های شدید، باورهای مثبت و احساسات لطیف را در به‌وجود آوردن و جلب‌کردن آنچه می‌خواهید، تصور کنید.
▪ گام چهارم
موانع موفقیت فردی را از میان بردارید. از دوازده مانع شایع که می‌تواند شما را از آنچه می‌خواهید دور نگه دارد، آگاه باشید و برای هموارکردن راه رسیدن به موفقیت درونی و بیرونی اقدام کنید. موانع شایع عبارتند از: سرزنش، افسردگی، اضطراب، بی‌تفاوتی، داوری، بی‌تصمیمی، طفره رفتن، کمال‌طلبی، رنجش، خود‌دلسوزی، سردرگمی و احساس گناه .
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید