پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

چگونه مدیر موفق زندگی خود باشیم؟


چگونه مدیر موفق زندگی خود باشیم؟
موفقیت در زندگی می‌تواند برای هر گروهی شیرین باشد اما زمانی که پای مدیریت به میان می‌آید این واژه رنگ جدی‌تری به خود می‌گیرد. همه ما انسان‌ها در زندگی خود در کوچکترین لحظات زندگی مدیرانی هستیم که نیاز به موفقیت لحظه به لحظه داشته تا از پس بحرانی‌ترین موانع زندگی هم برآییم. این که چطور مدیریت را در زندگی پیاده کنیم،
▪ بحث امروز ماست:
با خدا گفت‌وگو کنید از او بخواهید که راه‌های عقلانی غلبه بر مشکلات را به شما نشان دهد. سپس منتظر پاسخ او در زندگی باشید. در ادامه برای خود تصمیمی را تعریف کرده که باید عملی شود. از خودتان بپرسید که به دنبال رسیدن به چه چیزی در زندگی هستم و چه مشکلاتی را باید در این فرآیند برطرف کنم؟ چه گزینه‌هایی در پیش روی خود می‌بینم؟
ـ هشدار جدی: هیچگاه تصمیم‌گیری را به زمان دیگر موکول نکنید.
یک جمع‌آوری کننده خوب اطلاعاتی باشید. همیشه بیشترین اطلاعات ممکن را درخصوص کاری که تصمیم به انجام آن گرفته‌اید، جمع‌آوری کنید اما برای عملی کردن تصمیم خود خیلی هم زمان را از دست ندهید. به یاد داشته باشید که یک تصمیم خوب همیشه با ضریب کمتر از ۱۰۰ درصد عملی می‌شود. همیشه فهرستی از اولویت‌ها برای خود تهیه کنید. این گزینه به شما کمک می‌کند تا واضح‌تر فکر کنید و تصمیم‌های عاقلانه‌تر اتخاذ کنید. اگر هنوز تصمیم جدی نگرفته‌اید، توصیه می‌کنیم که کمی واقع‌گرا باشید و حتی بدترین سناریو‌های در انتظار خود را تجسم کنید. در این صورت خواهید توانست که با مشکلات ناگهانی بهترین برخورد را داشته باشید. حالا نوبت عمل است. عاقلانه فکر کرده‌اید پس اکنون به راحتی و در کمال موفقیت می‌توانید در مدیریت زندگی پیروز باشید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید