پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

موفقیت، چاشنی ارزشمند شادی در زندگی


موفقیت، چاشنی ارزشمند شادی در زندگی
ـ گام نخست تشخیص دهید که چه چیزی برای شما در زندگی از بیشترین اهمیت برخوردار است. به عنوان مثال آیا برای کارهای خاصی ارزش ویژه قائل هستید؟ معمولا رسیدن به چه رتبه‌هایی بیش از هر چیز ذهن شما را درگیر می‌کند؟
ـ گام دوم همیشه به زمان‌هایی فکر کنید که بیشترین ضریب موفقیت را لمس کرده‌اید. در ادامه به زمان فعلی خود فکر کنید و دریابید که گام بعدی: تصمیم جدی بگیرید که زمان بیشتری برای رسیدن به درجات عالی‌تر در زندگی اختصاص دهید. سعی نکنید که حالتی یکنواخت حتی در موفقیت‌های فعلی داشته باشید.
ـ در ادامه: همیشه با موفقیت‌های کوچک شروع کنید. مثلا رسیدن به هدفی بسیار کوچک گرچه نمی‌تواند پیروزی بزرگی باشد اما می‌تواند به عنوان آغازی بر کسب موفقیت‌های بزرگتر باشد.
ـ همچنین: مطالعه زیادی داشته باشید. مطمئن باشید در میان صفحات کتاب‌هاست که می‌تواند بسیاری از ناکامی‌های خود را جبران کنید.
ـ گام بعدی تمرکز خود را بر آنچه که برایتان مثبت و کارگشاست معطوف کنید. این یعنی قرارگرفتن ناخواسته در جریان شناور کسب موفقیت، حتی بدون آنکه خود بفهمید.
ـ آخر: موفقیت را در ابرها جست‌وجو نکنید. موفقیت می‌تواند در صورت درک صحیح آن سهل‌الوصول‌ترین چیز برایتان باشد. پیروزی در یک مسابقه فوتبال یا به پایان رساندن یک کتاب می‌توانند موفقیت‌های ساده اما آغازگر باشند.
منبع: یاهو دات کام
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید