شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

شما در یک قدمی کامیابی هستید، اگر...


شما در یک قدمی کامیابی هستید، اگر...
شاید خیلی راحت‌تر از آنچه که می‌توانید تصور کنید، موفقیت در قلمروی شما باشد اما به واسطه وجود موانعی مرئی یا نامرئی از رسیدن به آن باز می‌مانید. این استدلالی است که می‌توان برای هر گونه کامیابی در زندگی از آن یاد کرد.
به معجزه اعتقاد داشته باشید، گرچه همواره این رویه جاری بوده است که در زندگی تکیه بر عقل و جریانات منطقی می‌تواند راهگشای فرد به سوی کامیابی باشد اما به عنوان عاملی تقویت کننده در روحیه جنگجویانه(!) برای مقابله با نوسانات زندگی بد نیست در کنار تلاش‌های خود به وقوع رویدادهای پیش‌بینی نشده که می‌توانند در راستای اهداف شما باشند، نیم‌نگاهی نیز داشته باشید. همیشه به خود بقبولانید که تمام نیروهای جانبی و محیطی با شما همراه هستند. سعی کنید در هر برهه از زندگی و کاری که مسوول انجام آن شده‌اید، چنین تصور کنید تمام نیروها با شما همراه هستند و خبری از جریان‌های مخالف نیست. این یعنی بالارفتن ضریب موفقیت شما.
سعی کنید در طول روز به خود قول‌های کوچک و بزرگ اما واقع‌بینانه بدهید و در ادامه با عملی کردن آنها گام‌های بیشتری به سوی کامیابی نزدیک شوید. این تکنیک می‌تواند موجب افزایش اعتماد به نفس و در عین حال لذت بیشتر از کامیابی‌هایتان در زندگی روزمره شود.
ناامیدی را از تمام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌هایتان حذف کنید. نکته مهم این است که حتی در نظر گرفتن کوچک‌ترین درصدی برای ناکامی می‌تواند زمینه را برای ناکامی شما در طول مسوولیت‌هایی که بر عهده می‌گیرید، فراهم سازد.
برخی از افراد به دلیل وجود پایه‌های ضعیف و سست شخصیتی این توانایی را ندارند که به راحتی دیگران نشانه‌های کامیابی و رسیدن به موفقیت‌های کوچک و بزرگ در زندگی را درک کنند و چه‌بسا سال‌ها از نگاه دیگران فردی موفق به شمار آمده اما خود چیزی نمی‌دانند.
توصیه روانشناسان به چنین افرادی این است که همواره لحظات و رویدادهای مثبت و تاثیرگذار در زندگی‌شان را که بازگوکننده موفقیت‌هایشان در زندگی بوده است، به یاد آورند.
این ترفند موجب می‌شود که ضمن حفظ قوای روانی و فیزیکی در طول انجام کارها، با فراموش کردن ضعف‌های درونی و شکست‌های گذشته نیروی مضاعفی برای حرکت به جلو بگیرند. چنین افرادی در صورتی که برخی الگوهای موفق در زندگی را برای خود آینه کنند به زودی از شکست و ناکامی فاصله می‌گیرند.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید