جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کودکی ما بدون کامپیوتر گذشت...


کودکی ما بدون کامپیوتر گذشت...
عصر ما را عصر ارتباطات نام گذاشته‌اند و در این عصر تحولات چه پیچیده و سریع رخ می دهد؟ نگاهی به کودکی و نوجوانی خودم که می‌کنم می‌بینم چه تفاوت‌های فاحشی با دنیای کودکان و نوجوانان امروزی وجود دارد. در دوران کودکی ما اصلا چیزی به نام کامپیوتر وجود نداشت.
یادمه که دوران راهنمایی بودم که در یک مسابقه‌ای شرکت کردیم و من هم جز نفرات اول اون مسابقه شدم جایزه ما این بود که یک دوره کلاس‌های داس رو اون هم با کامپیوترهای اون دوره زمونه که بیشتر شبیه اسباب بازی بود بگذرونیم، اگرچه اون کلاس‌ها رو گذروندیم اما از اون کلاس هیچی یادم نموند، چون اصلا نه توی خونه نه توی مدرسه کامپیوتری وجود نداشت که باهاش تمرین کنیم.
اما کودکان امروزه نه تنها کامپیوتر بلکه با جدیدترین ابزارهای الکترونیکی و ارتباطی آشنایی کامل دارند و روزانه از اون‌ها استفاده می کنند.
من قبلا با وبلاگ یک پسر ‌٨ساله به نام صهیب بهرامیان از بوکان آشنا شده بودم که در نوع خودش برام جالب بود، اما دیروز اتفاقی به وبلاگ دختر ‌٥ساله ای برخوردم به نام آنا که این دیگه برام خیلی جالب بود. آنا با اینکه خودش هنوز بلد نیست چیزی بنویسه اما دوست داره از این فضا هم استفاده کنه و برای همین احتمالا به کمک والدینش یا داداشش چندتا عکس گذاشته توی وبلاگش.
راستی که عصر ما عصر ارتباطات است...
http://ertebatat۸۵.blogfa.com
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید