سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

کودکم انگشتانش را می مکد،چه کنم؟


کودکم انگشتانش را می مکد،چه کنم؟
انگشت در کودک کم سن و سال زیبا و با مزه به نظر می رسد اما وقتی کودک به مهد کودک می رود ولی هنوز انگشتش را می مکد،بسیار ناراحت کننده و برای والدین ازار دهدنده است که کودک خود را در این وضع ببینند ،برای آنکه به کودک کمک کنید تا این عمل را ترک کند می توانید راههای زیر را امتحان کنید:
۱) از مایع های یاد آوری استفاده کنید،این روش از نظر خیلی از پزکشان روشی بی رحمانه است ولی زدن این محلول های بد مزه به کودک یاور می شود که نباید انگشت خود را بمکد البته فراموش نکنید این عمل را نباید برای تنبیه انجام دهید!
۲) از مراحل آسان برای محدود کردن کودک استفاده کنید،برای مثال ابتدا به او بگویئد که در جمع انگشت خود را نمکد او کمکم در تنهائی نیز این کار را نمی کند.
۳) با وی منفی نباشید،اگر کودکتان در انجام مراحل ترک این عمل پیشرفت کمی داشت او را سرزنش نکنید چون ممکن است که وی را از ادامه کار مائوس کنید.
۴) از روش درمان معکوس استفاده کنید،در این روش وقتی در حال مکیدن یکی از انگشتان خود است از او بخواهید همه انگشتان خود را بمکد و روی خواسته خود پافشاری کنید،او پس از مدتی از این کار خسته شده و برای خلاص شدن از مکیدن همه انگشتان،دیگر همان یک را نیز نمی مکد!
۵) بگذارید خودش اشتباهش را متوجه شود،او وقتی به جمع دوستان رفت و به خاطر این کارش توسط هم سن و سالانش مورد تمسخر قرار گرفت کم کم پی می برد که این عمل را باید کنار بگذارد و به زودی فراموش می کند که انگشتی برا ی مکیدن هم دارد!
۶) برایش جایزه تعین کنید،بهترین راه برای خواستن انجام کاری توسط کودک ،دادن جایزه ای در ازای انجام آن کار توسط او است پس به او به ازای پیشرفت در ترک این عمل قول جایزه دهید و روی حرفتان بمانید،اثر معجزه بخش این عمل را به زودی خواهید دید!
منبع : مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت


همچنین مشاهده کنید