جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

خانه بانو


خانه بانو
باز کن پنجره‌ را -پنجره اتاق از جمله مکان‌هایی است که می‌تواند در جلوه اتاق بسیار موثر باشد و عناصر فراوانی را می‌توان برای تزئین و آراستن پرده، پرده کرکره و پانل به‌کار برد که این زیبایی و جلوه را چندین برابر کند.
در این میان پنجره‌هایی که لبه و یا تاقچه دارند برای کار تزئینات و دکوراسیون بسیار مناسب‌تر هستند.
▪ استفاده از گل
چنانچه از پرده کرکره به‌جای پرده‌های معمولی استفاده می‌کنید می‌توانید برای تزئین فضای داخلی آن از انواع گل‌های تزئینی و زیبا استفاده کنید. استفاده از گل نه تنها بر زیبایی اتاق می‌افزاید بلکه سادگی محیط را نیز حفظ می‌کند. همچنین می‌توان متناسب با هر فصل از گل آن فصل استفاده کرد.
▪ نور
اگر می‌خواهید بر نور اتاق بیفزایید سعی کنید از پانل‌هایی استفاده کنید که هم نازک باشد و هم اندازه آن به‌گونه‌ای باشد که اندکی از پایین پنجره خالی بماند.
▪ روبان
معمولاً در اتاقی‌هایی که رنگ دیوارها و پرده‌ها سفید و یا سایر رنگ‌ها بسیار روشن باشد استفاده از روبان‌ها و دیگر جزئیات با رنگ‌های تیره مانند صورتی یا قرمز پررنگ می‌تواند در جلوه اتاق و پنجره بسیار موثر باشد.
▪ آویزهای کریستالی
آویزان کردن شاخه‌های کریستالی علاوه بر زیبایی فراوان به علت بازتاب دادن نور به روشنایی اتاق کمک خواهد کرد. سعی کنید برای این منظور از شاخه‌های کریستالی با انشعابات فراوان استفاده کنید و آن را در مقابل پنجره بیاویزید.
▪ حاشیه‌ها
حاشیه‌های پرده همواره در معرض دید قرار دارند بنابراین بهتر است از طرح‌های ساده و تاثیرگذار برای آراستن آنها استفاده کرد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید