جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

Behemoth


Behemoth
گروه behemoth در سال ۱۹۹۱ توسط nargal در لهستان تاسیس شد که نفر اول گروه بود . بعد از مدت کمی baal برای زدن درام و frost ( که با frost درامر satyricon فرق دارد ) به عنوان گیتاریست به گروه اضافه شدند . قبل از آمدن frost گروه یک دمو به نام endless damnation را ضبط کرد که با استقبال زیادی روبرو نشد .
بعد از آمدن frost گروه دو دموی دیگر به نامهای the return of northen month و from the pagan westland را ضبط کردند که باعث آشنا شدن مردم با این گروه شد .
در سال ۱۹۹۴ گروه تصمیم به ضبط اولین آلبوم خود گرفتند . این آلبوم به صورت EP ضبط شد و at the forest dream eternally نام گرفت و به صورت زیرزمینی توسط شرکت pagan تکثیر شد .
آلبوم بعدی گروه sventevith نام داشت که گروه با پخش این آلبوم بسیار مشهور شد و برای پخش هم با شرکت معروف آلمانی solistitiume قرار داد بست تا آلبوم بعدی خود را که gorm نام داشت را به وسیله این شرکت پخش کند .
Gorm یکی از معروفترین آثار behemoth تا الان است که در آن از بک وکال زن ، گیتار آکوستیک و synth هم استفاده شده . بعد از پخش این آلبوم هم گروه برای اولین بار به تور اروپا رفت که برای آشنا شدن مردم با این گروه بسیار تاثیر داشت .
زمانی که گروه آماده ضبط سومین آلبوم خود می شد inferno برای نواختن درام به گروه پیوست و همین تاثیر بسیاری بر روند پیشرفت گروه داشت .
بعد از تور این آلبوم گروه با شرکت ایتالیایی avantgrade music قرارداد بست و دو آلبوم هم در این شرکت ضبط کرد که هردو اثری به یاد ماندنی و معروف هستند .
اولین آلبوم حاصل از این همکاری که بسیار موفق بود satanica نام داشت و در سال ۱۹۹۹ در اروپا و سال ۲۰۰۰ در آمریکا پخش شد و حتی گروه برای این آلبوم جایزه gold award را برد . یکی دیگر از عوامل موفقیت این آلبوم ساپورت آن توسط دو گروه قدرتمند و معروف deicide و satyricon بود .
این آلبوم تا کنون موفق ترین اثر گروه است و دارای گیتاری خشن به همراه درامی که کاملا با گیتار هماهنگ است .
آلبوم بعدی که توسط این شرکت ضبط شد که این آلبوم thelema۶ نام دارد به طرز زیبایی خشن و وحشیانه است . این دو آلبوم باعث هرچه بیشتر مشهور شدن behemoth شد چون هم از لحاظ شعر و هم موزیک از سطح بالایی برخوردار بود و اشعار این آلبوم را هم nargal به همراه یک شاعر معروف لهستانی به نام kryzystov azar سروده بودند .
این آلبوم بسیار مورد توجه روزنامه ها و رسانه ها شد و مدتی بعد در روسیه توسط شرکت irond و در برزیل توسط شرکت moiro پخش شد . گروه همچنین با ساپورت گروه morbid angel در فستیوال xmass شرکت کرد .
آخرین آلبوم گروه هم در سال ۲۰۰۳ ضبط و پخش شد که این آلبوم هم zos kia cultus نام داشت .
منبع : مجله موسیقی راک


همچنین مشاهده کنید