جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۱۳فوریه ۲۰۰۶ ـ دلایل پسر جیمی کارتر برای سناتور شدن


۱۳فوریه ۲۰۰۶  ـ دلایل پسر جیمی کارتر برای سناتور شدن
جک کارتر پسر ۵۸ ساله جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا که از فوریه ۲۰۰۶ فعالیت انتخاباتی خود را برای نوامبر ۲۰۰۶ (۹ ماه بعد)آغاز کرده است گفت که دلیل نامزد کردن خود برای عضویت در سنای آمریکا از ایالت نوادا این بوده است که حزب جمهوریخواه که هر سه قوه را به دست دارد موفق نشد به موقع از فاجعه توفان دریایی در نیوارلئان جلوگیری کند، مانع افزایش بهای نفت شود، در باتلاق عراق گیر نکند و کسر بودجه افزایش نیابد که این افزایش تنها در سال جاری بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است و ... و حالا می خواهند با حذف پولی که دهها سال به دفن و ختم بازنشستگان متوفا اختصاص داشت قسمتی از آن را جبران کنند!.
جک در سال ۱۹۴۷ هنگامی که پدرش در نیروی دریایی آمریکا بود در بندر پرتسموت در ایالت ویرجینیا به دنیا آمد و بعدا در رشته حقوق تحصیل کرد.
با افشاگری های اخیر به ویژه اظهارات یک مقام بازنشسته «سیا» که کاخ سفید در آستانه حمله نظامی به عراق به هشدارهای آن سازمان توجه نکرد و گزارش سیا را پس از تحریف کردن منتشر و به آن استناد کرد، پیش بینی شده است که در انتخابات پارلمانی نوامبر امسال، کنترل قوه مقننه آمریکا به دست دمکرات ها افتد.
جک کارتر یک دمکرات غربی (خیلی لیبرال) است. در آمریکا، دمکرات ها به دمکراتهای جنوبی (تقریبا همفکر جمهوری خواهان) و دمکراتهای غربی (ایالات غربی آمریکا) تقسیم می شوند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید