شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

صفر نقره ای


صفر نقره ای
مدتها بود که آرزوی داشتن ماشین صفر نقره ای را داشتم . همان روزی که مراحل پیش خرید یک دستگاه صفر نقره ای آخرین سیستم تو کمپانی تمام شد ، اعلام کردند قرار است طرح زوج و فرد اجرا شود . شش ماه بعد که اتو مبیل را تحویل گرفتم جریمه های رانندگی چهار برابر شد .
روزی که خواستم برای اولین بار با ماشینم به گردش بروم دیدم هر چهار چرخش را دزد برده . وقتی چرخها را خریدم و بستم ، تو تمام خیابانها بخاطر کمبود جای پارک ، پارکبان و پارکومتر گذاشتند . چیزی نگذشت که پلیس هم مرا برای پارک دوبله جریمه کرد .
یک روز از خیابان فرعی ، موتورسواری بی قاعده بیرون آمد و کوبید به گلگیرم . موتوری بیمه نداشت و پاش شکسته بود . دلم سوخت و به خرج خودم هم او را درمان کردم ، هم گلگیر صفر نقره ای را دادم درست کردند .
هنوز از ماشینم لذتی نبرده بودم که بنزین سهمیه بندی شد . یک بار هم که برای رفع ریپ زدن موتورماشین رفتم نمایندگی مجاز ، از بابت گارانتی و اداهای دیگر دو روز بی ماشین ماندم . بعد ، بردم نمایشگاه بفروشمش که یک سوم از قیمتش کم شده بود .
فردا ، صفر نقره ای را بردم جاده چالوس ، کنار دره خلاصش کردم و هل دادم پایین و با موبایلم فیلم گرفتم . چه لذتی داشت وقتی روی پستی بلندیهای شیب دره بالا و پایین می پرید و غلت می خورد . کاپوت و درهایش که کنده شد و مثل برگ کاغذ تو هوا چرخید و افتاد یک طرف ، انگار دنیا را به من دادند .
آخر هم که ته دره چهار چرخش هوا شد و با صدای قشنگی منفجر شد از خوشحالی بالا و پایین پریدم و به اندازه تمام عمرم لذت بردم .
حالا گاهی آن فیلم را برای تفریح و خوشگذرانی نگاه می کنم .
منبع:وبلاگ خرچنگ قورباغه
منبع : عصر ایران


همچنین مشاهده کنید