پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۳۰ ژانویه ۲۰۰۶ ـ مجروح شدن«وودراف» خبر مورد توجه آمریکاییان


۳۰ ژانویه ۲۰۰۶ ـ مجروح شدن«وودراف» خبر مورد توجه آمریکاییان
مجروح شدن «باب وودرافBob Woodruff» یکی از دو «انکور» اخبار سی بی اس (شبکه تلویزیونی آمریکا)، خبر مورد توجه آمریکاییان در دو روز ۲۹ و ۳۰ ژانویه ۲۰۰۶ بود. وی یک گزارشگر باتجربه بود که اخیرا به سمت انکور (جانشین «پیتر جنینگز» متوفا) منصوب شده بود. وی سمت «انکور اخبار بودن» را که مقامی مهم در تلویزیون است با این شرط پذیرفته بود که شخصا در محل (صحنه)، خبرهای مهم را پوشش دهد و به همین دلیل به خاور میانه رفته بود که ۲۹ ژانویه بر اثر انفجار بمب در عراق مجروح شد. وی با یک خودرو تقویت شده با قطعات فولاد حفاظتی و کلاه خود و جلیقه ضد گلوله حرکت می کرد که خودرو حامل او منفجر شد.
در این انفجار، فیلمبردار وی «داگلاس وگت» نیز مجروح گردید. این دو با یک کاروان نظامی حرکت می کردند. ۲۹ ژانویه در برنامه اخبار شب، جزئیات این انفجار و دقت هدف گیری از شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش شد و مردم این کشور به چشم دیدند که عراق جایی بسیار خطرناک است، خطرناکتر از آنچه که قبلا می پنداشتند. در پی انفجار بمب که به صورت هدایت شده عمل کرد، کاروان نظامی از چند سوی زیر آتش گلوله قرار گرفت.
باب وودراف که از ناحیه سر و چند عضور دیگر مجروح شده است، پس از درمان مقدماتی در عراق، به یک بیمارستان نظامی آمریکا در آلمان انتقال یافته است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید