جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

طرز تهیه چند نمونهٔ غذای کودک


▪ فرنی‌ها
۱. صد گرم شیر گاو (دو استکان) و هفت گرم آرد (یک قاشق مرباخوری) و یک قاشق مرباخوری سرخالی شکر را با با دویست گرم آب (چهار استکان) بجوشانید. به اندازه ۵۰ گرم کرده به آن بیفزائید و حاصل را از صافی بگذرانید. هر صد گرم فرنی حاضر ۱۵۰ کالری ارزش غذائی دارد.
۲. یک قاشق مرباخوری آرد گندم یا برنج را در ۵۰ گرم (یک استکان) آب سرد بریزید و آن را به هم بزنید. ۱۵۰ گرم (سه استکان) شیر جوشیده را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایمی پخته شود. به هنگام پختن یک قاشق مرباخوری شکر نیز بدان بیفزائید. این فرنی را می‌توان داخل بطری ریخت و با پستانک به کودک خوراند.
۳. مقداری کمی کره را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه حرارت دهید تا کف آن از میان برود. یک قاشق چایخوری آرد به آن بیفزائید و حرارت دهید آنگاه نصف استکان آب و یک قاشق چایخوری شکر و یک استکان شیر گاو در آن بریزید تا جوش آید.
۴. دو قاشق غذاخوری آرد گندم یا جو را در یک استکان آب ریخته و ۲۰۰ گرم شیر گاو را به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. افزودن یک قاشق مرباخوری شکر، فرنی غلیظی به دست می‌دهد که برای کودک ۱۰ ماهه تا یکساله مناسب است.


همچنین مشاهده کنید