جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ورودی در زمستان


ورودی در زمستان
در یك طراحی دكوراسیونی خوب علاوه بر در نظر گرفتن عوامل تعیین كننده دكوراسیون محیط شامل شرایط فضا، كاربرد، خصوصیات جسمی و روحی كاربران و بسیاری از موارد دیگر از این دست توجه به عوامل دیگری همچون تغییر فصل از جمله ضروریات است. این قبیل شرایط اگرچه موقتی هستند ولی تاثیرات ناشی از آنها بر روی سیستم زندگی و نیازهای محیطی به حدی است كه به تغییر سیستم دكوراسیونی نیز منجر می‌شوند. در میان فضاهای خانه برخی‌ها بیشتر در معرض این قبیل تغییرات قرار می‌گیرند. ورودی خانه نیز از جمله این فضاها است. ولی در اینجا هدف پرداختن به دكوراسیون این بخش از خانه نیست بلكه قصد داریم با ارائه چند پیشنهاد ورودی مناسب تری برای خانه تان در این فصل ایجاد كنیم:
۱. در طرفین در ورودی خانه پادری پهن كنید. پادری انتخابی برای فضای بیرونی را از جنس خشن‌تر و ضخیم‌تر تهیه كنید زیرا كه گل و لای چسبیده به كفش تان در تماس با آن بهتر از بین رفته و به داخل انتقال نمی یابد ولی برای پادری داخلی فوم های مخصوص و یا پادری‌های موكتی و یا شبیه به آن كه نم و رطوبت كفش را به خود جذب می‌كند بهترین انتخاب است. علاوه بر اینها در فصل زمستان بر روی سطح طبقات جاكفشی روزنامه باطله پهن كنید. به این ترتیب نم و گل و لای باقی مانده جذب روزنامه شده و دیگر نیازی به تمركز كردن مكرر سطح قفسه نخواهد بود بلكه با تعویض روزنامه‌ها فضای داخل جاكفشی همواره تمیز خواهد بود.
۲. در فصول بارندگی سال چتر از جمله لوازم ضروری فصل به حساب می‌آید ولی همیشه در شرایط بارش، هنگامی كه به خانه برمی‌گردیم، یافتن محلی مناسب برای چترهای خیس مشكل‌زا است. این مسئله در آپارتمان‌ها حادتر است زیرا هنگامی كه چتر را با خود به داخل می‌آوریم به همراه آن آب حاصل از برف و باران نیز به فضای ورودی خانه انتقال می‌یابد لذا برای رفع این مشكل بهترین راهكار فراهم كردن محلی مناسب در ورودی خانه جهت قرارگیری چترهای خیس است. برای این منظور جارختی‌های فلزی ایستاده بسیاری وجود دارند كه در مدل‌ها و فرم‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند. این جارختی‌ها معمولاً از همه طرف قابل استفاده بوده و قسمت بالایی آن به آویختن لباس و كلاه و قسمت پایین آن به قرار دادن چتر اختصاص می‌یابد. در چنین شرایطی تنها كافی است لایه‌ای از فوم یا موكت و یا هر جنس دیگری شبیه به آنها را در زیر جارختی و درواقع در زیر قسمت جاچتری قرار دهید تا به این ترتیب كلیه رطوبت‌های حاصل از لباس‌ها و چترها را به خود جذب كند. علاوه بر آنها برخی از انواع جاچتری وجود دارند كه به شكل استوانه‌ای بوده و ته آنها چند سوراخ برای خروج آب تعبیه شده است ولی گذشته از موارد فوق اگر در ورودی خانه‌تان محلی مناسب برای آویختن پوشاك از قبیل كت، مانتو، بارانی، پالتو و غیره وجود دارد نیاز به اضافه كردن چوب لباسی جاچتری دار دیگری و یا پرداخت هزینه ای جهت خرید جاچتری مخصوص نیست. شما با اجرای راهكاری بسیار ساده و عملی می‌توانید یك جاچتری زیبا و كاربردی برای گوشه‌ای از ورودی خانه‌تان مهیا كنید. به این ترتیب كه یك عدد لوله پلیكای قطور با ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر تهیه كرده و آن را به سطحی از جنس پلاستیك بچسبانید. سینی‌های پلاستیكی مخصوص زیر كیك‌های عروسی و تولد كه به شكل دایره یا مستطیل به صورت تخت و یا پایه دار وجود دارند، بهترین و مناسب‌ترین سطح برای این منظور محسوب می‌شوند. تنها كافی است با آغشته كردن لبه لوله پلیكا به چسب مایعی قوی لوله را به وسط این سینی پلاستیكی بچسبانید.
برای آنكه رطوبت و آب حاصل از برف و باران روی چترها از این لوله به بیرون انتقال یابد شما می‌توانید با استفاده از دریل چند سوراخ بر روی سینی در داخل محدوده لوله پلیكا ایجاد كنید و یا اینكه در كف لوله دستمالی از جنس فوم و همچنین روزنامه پهن كرده و هر چند وقت یك بار آن را تعویض كنید. نكته دیگر اینكه به این جاچتری تركیبی با استفاده از رنگ و قلم مو و همچنین با به كارگیری سلیقه و ابتكار نمایی زیبا و هماهنگ با محیط ببخشید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید