پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ایجاد زندگی در نخیل


سلطان بن سلیم (Sultan bin Sulayem)، مدیر پروژه نخیل میگوید که این پروژه خود، موجب پیدایش یک اکوسیستم خواهد شد. " ته دریای دوبی مانند یک بیابان است. من معمولا در آنجا غواصی میکردم و در واقع مقدار قابل توجهی از مرجان در آنجا ندیدم. فقط چند صخره محدود، باقی آن تماما صاف و شنی بود و هیچ نشانی از زندگی یا محل مناسبی برای ماهی ها در آن دیده نمیشد."
"لاکپشت ها هم تنها در جزایر دور افتاده به استراحت میپردازند و ما قصد داریم در زمان بازگشت آنها به این محل، برای سکونت طبیعی آنها یک جزیره بسازیم." بن سلیم اضافه کرد که ساخت این جزایر که از نظر بسیاری از اهالی دوبی بیش از حد نمایشی هستند، بسیار لازم است زیرا تنها ذره ای از ساحل خلیج فارس به عمارات تعلق دارد.
" هنگامی که این پروژه تمام شود، ما به جای ۶۰ کیلومتر، ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل خواهیم داشت."
بنا به گفته وی، برای پروژه نخیل ۱.۶۵ بیلیون متر مکعب ماسه و ۸۷ میلیون تن صخره جا به جا شده است و برای تکمیل آن باید ۱ بیلیون تن صخره بخ محل آورده شود. اولین پروژه نخیل، نخل جمیرا خواهد بود که با وجود دیر کردها و شایعات مبنی بر غرق شدن آن، به زودی به بهره برداری خواهد رسید. در حال حاضر عملیات ساختمان سازی بر روی آن اجرا میشود و اولین ساکنان آن، در سال آینده به این جزیره نقل مکان خواهند کرد.
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید