پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

گزارش عشق


گزارش عشق
● نیاز به عشق و احترام به آن
می‌توانیم عشق و مزیت‌های آن را بهتر بشناسیم و به عشق که گل سرسبد احساس‌ها و یکی از توان‌مندترین نیروهای درونی است، بیشتر احترام بگذاریم؛ اما کلمه‌ٔ عشق برای افراد مختلف، معنی‌های متفاوتی دارد. در نشست‌ها و گفتگوهائی که به‌تازگی پیرامون عشق با افراد مختلف داشته‌ام. با برداشت‌ها و واکنش‌های مختلفی مواجه شده‌ام.
▪ برخی هیچ حرفی نداشتند که پیرامون عشق بزنند؛ انگار این موضوع برایشان جدید و غریبه است یا این‌که قادر به صحبت در مورد آن نیستند.
▪ برخی دیگر از افراد، در ابتدا برای عشق، ارزش قائل شدند؛ اما به‌طور عملی پای عشق نایستادند و آن را فراموش نموده و رها کردند. برخی دیگر نیز اولویت اول را به پول، تفکر، مقام یا کنترل اطرافیان دادند و برای عشق و احساس، ارزش پائین‌تری قائل شدند.
▪ برخی دیگر از افراد نسبت به عشق، تردید وترس زیادی نشان داده و از آن گریزان بودند و احساس، انتظار و تفکرشان نسبت به عشق، منفی بود.
▪ با افراد دیگری نیز آشنا شدم که گوئی سال‌هاست انتظار پیشرفت عاشقانه را می‌کشند و اینان از عشق، به‌عنوان یک ارزش پایه‌ای زندگی استقبال نموده و در راه شناخت و موفقیت آن، بی‌درنگ و بیش از پیش، گام برداشته و مایه گذاشتند.
لازم است عشق را صادقانه بپذیریم، قدر بدانیم و به زندگی خود دعوت کنیم. چیزهائی را که به آنها فکر می‌کنیم، پدید می‌آوریم؛ پس برای بالا بردن مقدار عشق در زندگیمان، لازم است برایش احترام کافی قائل شده و آن را در فعالیت و تمرکز ذهنی خود بگنجانیم.
عشق، یک احساس عمیق و مثبت است. احساس‌های مختلف با یکدیگر ارتباط دارند؛ پس به‌دست آوردن شناخت و مهارت‌های مختلف احساسی به نوبهٔ خود به بالا بردن سطح آگاهی ما نسبت به عشق نیز کمک می‌نمایند.
● نیاز به عزم عاشقانه
خیلی‌ها در ابتدا نسبت به عشق و پیرفت عاشقانه، ابراز علاقه نمودند؛ اما تعداد کسانی که حاضر شدند در راه عشق‌های زندگیشان به‌صورت پیوسته حضور یافته و گامی مثبت بردارند، انگشت‌شمار بود.راه عشق، ادامه‌دار است و نتیجه‌های مثبت عشق، از آنِ کسانی خواهد شد که این راه را در زندگی ادامه دهند؛ نه این‌که فقط برای یک یا چند روز آن را امتحان نمایند.
موفقیت در عشق، جزو موفقیت‌های بسیار ارزشمند و بزرگ زندگی به‌حساب می‌آید و دست یافتن به هدف‌های بزرگ زندگی، اغلب نیاز به تلاش پیوسته و کافی دارد. عشق، چیزی نیست که یک‌روزه شناخته شده یا به‌دست بیاید؛ اما می‌توانیم به نسبت تلاش و فعالیت مثبت خود در راه عشق، انتظار پیشرفت در این زمینه را داشته باشیم.
گرفتن نتیجهٔ مثبت در این راه می‌تواند جزو خواسته‌های مهم ما باشد؛ اما مطلب مهم دیگر، این است که راهی را انتخاب کنیم که به‌طور قلبی آن را صحیح بدانیم. حتی اگر این راه، آسان‌ترین یا کوتاه‌ترین راه نباشد. به عبارت دیگر، انتخاب راه صحیح اما دشوار، بهتر از انتخاب راه اشتباه، اما آسان است. گام برداشتن در راه صحیح به هر حال، ما را به‌سوی مقصد درست و مناسب زندگیمان پیش می‌برد؛ اما راه اشتباه، حتی اگر آسان بنماید، راهی است که به گونه‌ای ما را از هدف‌های اصلی و ارزشمند زندگیمان دور می‌کند و سرانجام باید در آن دور زده و بازگریدم یا به شکل قابل توجهی تغییر جهت دهیم.
منبع : مجله شادکامی و موفقیت


همچنین مشاهده کنید