جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چنگ جی


چنگ جی
آقای "چنگ جی" خواننده مشهور صدای بم چین و عضو انجمن موسیقی‌دانان چین و بازیگر درجه یک گروه آواز و رقص بخش کل سیاسی ارتش آزادیبخش خلق چین است. وی سال ۱۹۴۶ متولد شد و سال ۱۹۶۲ وارد ارتش آزادیبخش خلق چین شد و ۱۹۶۵ به گروه آواز و رقص بخش کل سیاسی ارتش پیوست. سال ۱۹۸۳ از رشته اپرای انستیتوی مرکزی موسیقی چین فارع التحصیل شد و نزد استاد "شن شیانگ" موسیقی‌دان مشهور چین آوازخوانی را آموخت. صدای وی رسا و زیبا و گوشنواز است. وی شیوه آوازخوانی سنتی ایتالیا را فراگرفته و در کنترل صدا مهارت زیاد داشته و استفاده از شیوه علمی تولید صدا در ترانه‌های هنری و مردمی با سبکهای مختلف به ویژه ترانه‌های ملیتی چین را خوب می‌داند. وی مکرراً در نمایش‌های بزرگ داخلی چین به عنوان تک خوان و رهبر خوانندگان حضور یافته و مورد ارزیابی مثبت کارشناسان و تماشاگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
خانم"بوری بچی" یکی از ۱۰ خواننده اول زن جهان و رییس تآتر نیویورک آمریکا وی را خواننده‌ای نادر با صدای بم می‌داند. بسیاری کارشناسان موسیقی دیگر نیز وی را عالی ارزیابی کردند. روزنامه نیویورک تایمز وی را خواننده برتر شرق و جهان خواند.
در سالهای اخیر، "چنگ جی" به عنوان هنرمند چین مکرراً برای نمایش به مناطق مختلف جهان سفر کرده و در شهرهای "شانگهای"، "بیجینگ"، "شن جن" ، هنگ کنگ" و غیره کنسرت شخصی برگزار کرده است.
منبع : رادیو بین‌المللی چین


همچنین مشاهده کنید