جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تزئین ساده و ارزان حمام


تزئین ساده و ارزان حمام
در اینجا با معرفی روش‌هایی بسیار ساده و ارزان به شما یاد می‌دهیم تا چگونه از حمام خود یک محیط پاکیزه، زیبا و رویایی بسازید.
جهت این کار کافی است ابتدا به رنگ سرامیک‌ها و دیوارهای حمام توجه کنید بدین‌صورت که کف حمام را با کاشی سرامیک و سنگ روشنی پوشش دهید. این سنگ می‌تواند سفید، طوسی روشن،‌کرم یا گل‌بهی باشد. سپس می‌توانید جهت بهداشت بیشتر دیوارهای حمام را نیز تا نیمه با کاشی یا سرامیک بپوشانید و مابقی آن را تا سقف رنگ قابل شست‌وشو بزنید. البته بهتر است به‌خاطر بخار آب موجود در حمام از کاغذ دیواری استفاده نکنید.
در مرحله بعدی کافی است که روشویی ساده با رنگ روشن ترجیحا سفید انتخاب نموده و در قسمت بالای آن یک آینه ساده نصب کنید و جلوی آینه یک تکه شیشه مستطیل شکل برای قرار دادن مسواک، خمیردندان و سایر وسایل قرار دهید. با یک نورپردازی ساده و اصولی می‌توانید هم به زیبایی محیط کمک کنید و هم نور بیشتر و بهتری ایجاد کنید. تنها کافی است دو عدد لامپ مهتابی با نور گرم در دو طرف آینه نصب کنید حال جهت استفاده بهینه از فضا بهتر است دو شیشه مستطیل‌شکل دیگر هم در جایی از دیوار نصب کرده و وسایل تزئینی چون شمع‌های زیبا،‌ صابون‌های معطر و... روی آنها قرار دهید. مرحله بعدی نحوه انتخاب پرده حمام است. سعی کنید پرده حمام خود را از یک رنگ روشن انتخاب کرده و رنگ‌های حاشیه آن را با رنگ‌هایی که در دیوار کف و سایر وسایل به کار برده‌اید هماهنگ کنید. حالا کافی است با یک پادری یا موکت مناسب جلوی وان یا مقابل روشویی را پوشش دهید و یک سبد حصیری یا کنفی را به دلخواه برای لباس‌های کثیف انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است این سبد دردار باشد تا هم بوی جوراب‌ها و لباس‌های چرک فضای حمام را بدبو نکند و هم منظره زشتی درست نشود. حوله‌های خود را ترجیحا از رنگ‌های هماهنگ و روشن انتخاب نکنید چرا که حوله‌های رنگارنگ زیبایی بیشتری ایجاد می‌کند شما می‌توانید حوله‌ها را در جایی به دیوار آویزان کنید یا در قفسه‌ای تا کرده و بچینید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید