جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

اختلاف سنی را در نظر بگیرید


اختلاف سنی را در نظر بگیرید
اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت شود و در علاقه‌ها، سرگرمی‌ها، طرز نگرش و بینش و انرژی‌های روانی با هم متفاوت و یا احتمالا درگیر شوند.
مثلا ازدواج دختر ۱۶ ساله‌ای را با پسر ۳۰ ساله در نظر بگیرید. در حالی‌که دختر در آغاز راه هیجانات، علاقه‌مند به شطینت‌های نوجوانی، کوهنوردی و جست و خیز و مهمانی و ... هست، آن آقا کار و تفکر و مطالعه، فیلم و موسیقی و گوشه ساکت خانه جهت استراحت را بیشتر می‌پسندد. همچنین دیدگاه آقا توام با تجربه و احتیاط است و دیدگاه دختر نوجوان ریسک و فعالیت‌‌های نو و بدیع است.
نکته مهم بعدی این است که علاوه بر سن شناسنامه‌ای باید به سن و بلوغ عقلی، اجتماعی، فرهنگی و ظاهر وی نیز توجه کرد. بعضی وقت‌ها دختری ممکن است ۳ سال از پسری بزرگتر باشد، اما با نشاط و انرژی است. و علاقه‌مندی‌ها و تمایلات مشترکی با پسر دارد. لذا علاوه بر سن تقویمی، لازم است که به ظاهر، طرز فکر و نگرش هم توجه عمیق شود.
نحوه تفکر پسر و دختر، نسبت به اختلاف سنی در ازدواج (بزرگ‌تر بودن دختر از پسر)، بسیار مهم است. اگر پسری از همان اول با تردید به بزرگتر بودن خانمش بیندیشد. او آمادگی دارد که بعدا با کنایه اطرافیان به هم بریزد و این مساله را مرتب به رخ خانمش بکشد. اما در برابر پسری که درگیر این گونه مسائل نیست به سادگی از کنار این مساله می‌گذرد.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید