جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

عسل و میوه‌های مغزدار و کاهش چربی خون


مصرف عسل و میوه‌های مغزداری چون پسته، فندق و گردو باعث كاهش كلسترول خون می‌شود. افرادی كه می‌خواهند كلسترول خون خود را كاهش دهند باید عسل، بادام، پسته، فندوق و گردو را هم به میوه‌ها و سبزی‌های رژیمی خود اضافه كنند. نتایج تحقیقات نشان داد كه عسل حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اكسیدان است و مانند اسفناج، سیب، پرتقال و توت فرنگی می‌تواند با رادیكالهای آزاد تولید شده در بدن كه به سلول‌ها آسیب می‌رساند مبارزه كند.
در این بررسی ۲۵ مرد ۱۸ تا ۶۸ ساله به مدت پنج هفته آزمایش شدند و در این مدت هر یك از آنها روزانه ۴ قاشق غذاخوری عسل كه در یك لیوان آب حل شده بود، ‌خوردند و پس از پایان پنج هفته مشخص شد كه سطح آنتی اكسیدانها در خون این افراد نسبت به پیش بالاتر رفته و میزان كلسترول آنها كمتر آمده است.
در مطالعه دیگری هم نشان داده شد كه مصرف میوه‌های مغزدار مثل بادام با این كه خودشان حاوی چربی هستند ولی چون چربی آنها از نوع چربی غیر اشباع است، باعث كاهش میزان كلسترول بد یا LDL شده، در نتیجه خطر بیماریهای قلبی را كاهش می‌دهند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پسته‌های تازه‌ای که در سطح گسترده عرضه می‌شوند، در صورت نگهداری در شرایط معمولی بسرعت در معرض آلودگی‌های قارچی و سموم ناشی از آن قرار می‌گیرند.
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید