شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

کیش


کیش
کیش پل ارتباطی کشورهای حاشیه خلیج فارس با کشورهای جدید آسیای مرکزی و در واقع پل استراتژیک بین اروپا وآسیاست. تعلق جزیره کیش به سرزمین اصلی ایران با جمعیت ۶۰میلیون نفرکه خوداز بزرگترین بازارهای منطقه می باشد ، وضعیت جزیره رابعنوان یک مقصد مهم گردشگری تاحد زیادی ارتقا بخشیده وسالانه بیش از یک میلیون گردشگر جذب می کند.
جزیره کیش باطبیعت زیبا وسواحل نقره فام، سایقه ای طولانی درصنعت گردشگری وتجارت بین الملل داردوتقریبا درهفت ماه ازسال از آب و هوای بسیارعالی برخوردار می باشد. آب و هوای کیش بین جزایر خلیج فارس به خوبی معروف است. بهترین مرواریدها در اطراف این جزیره صید می شود.این جزیره بعد از قشم از مهمترین جزایر ایران میباشد. بین جزایر خلیج فارس آب و هوای کیش بی نظیر است. قسمت اعظم آن مسطح و مستعد کشاورزی است. این جزیره دارای لنگرگاهی مناسب و چاههای آب شیرین است.
▪ درختان آن عبارتند از : نخل اکنارکهور و قرت می باشد.در نزدیکی ساحل محلی را برای صید مروارید اختصاص داده بودند . این جزیره لنگرگاه کشتی های هندی و عربی بود٠وجود نخلستان های متعدد و فضای سبز بسیار زیبا و سواحل قابل شنا در فصول مختلف سال بویژه در سالهای اخیر مورد توجه بیشتر جهانگردان قرار گرفته است.
اجرای برنامه های عمرانی از طرف دولت جهت گسترش خدمات توریستی احداث بناهای زیبای تجاری مطرح شدن این جزیره بعنوان منطقه آزاد تجاری و وضع قوانین جدید برای احداث مناطق عمرانی و جذب سرمایه های خصوصی داخلی و خارجی موجب شده است که روزانه بر تعداد توریست ها و مشتاقان بازدید از این جزیره زیبا افزوده گردد.
http://iransafar.blogfa.com/۸۶۰۸.aspx
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید