جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

آجیل ماکادامیا


آجیل ماکادامیا در حقیقت دارای این شایستگی است که به عنوان پادشاه آجیل‌ها نامیده شود. نسبت امگا ۳ به امگا ۶ اسیدهای چرب ضروری ۱/۱ است. از این جهت مغذی‌تر از همه‌ آجیل‌هاست.
▪ آجیل ماکادامیا دارای فیبرهای فراوان و اسیدهای چرب اشباع نشده واحد (چربی مفید) می‌باشد که به عنوان پایین آورنده‌ میزان کلسترول کلی و کاهش دهنده‌ ریسک مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا شناخته شده است.
▪ ماکادامیا شامل Flavonoids (یک ماده شیمیایی گیاهی) و بطور طبیعی به میزان زیادی Tocopherals (ویتامین E) می‌باشد که موجب می‌شود ماکادامیا به یک آنتی اکسیدان کامل تبدیل شود که می‌تواند بدن را در مقابل سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی مقاوم کند. مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که خوردن ۶ تا ۲۰ عدد آجیل ماکادامیا در روز به مدت ۴ هفته میزان کلسترول خون شما را به میزان %۷ کاهش می‌دهد و همچنین میزان بیماری‌های قلبی در افرادی که آجیل ماکادامیا را بطور معمول (۵ وعده در هفته) می‌خورند به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.
▪ ماکادامیا همچنین شامل ویتامین A، تیامین (Thiamin)، ریبوفلاوین (Riboflavin)، نیاسین (Niacin) و آهن، همچنین منشأ خوبی از پروتئین (۱۱ عدد شامل ۲ گرم پروتئین)، کلسیم، پتاسیم و فیبرهای غذایی می‌باشد.
▪ آجیل ماکادامیا از غذاهای پر انرژی می‌باشد که کلسترول در آنها صفر و سدیم و چربی‌های اشباع شده به میزان ناچیزی می‌باشند. آجیل ماکادامیا یکی از معدود غذاهایی است که شامل اسید Palmitaleic چربی اشباع نشده واحد می‌باشد، که مطالعات اخیر نشان می‌دهد این نوع چربی می‌تواند به سوخت و ساز چربی‌ها کمک کرده، در نتیجه موجب کاهش چربی‌های ذخیره شده در بدن گردد.
به نسبت قیمت بالای آجیل ماکادامیا به نظر می‌رسد که اغلب افراد با در نظر گرفتن فوائد آن و اینکه چگونه در سلامت کلی آنها مؤثر است، قادر به خریدن آن می‌باشند.
درخت بادام به بلندی ۸ متر می‌رسد. درختی است زیبا كه از زمانهای قدیم در نواحی مركزی و غربی آسیا مخصوصا افغانستان و ایران ، سوریه و فلسطین پرورش می‌یافته است .ریشه درخت بادام بسیار قوی است. این درخت می‌تواند حتی با كمی رطوبت نیز رشد كند. برگهای آن بیضی، باریك، نوك تیز و برنگ سبز می‌باشد. گلهای آن بسیار زیبا و برنگ صورتی است. در اوائل بهار شكوفه‌های بادام ظاهر می‌شود.
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید