شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

ریزه کاری های زندگی


ریزه کاری های زندگی
در زندگی ریزه کاری هایی وجود دارد که اغلب باعث دردسرهای بزرگ می شود، غافل از اینکه با راهکارهای بسیار ساده قابل حل خواهند بود .در اینجا به برخی از این موارد کوچک در عین حال دشوار که چاره ای بسیار ساده نیز دارد اشاره می کنیم.
- تار شدن شیشه عینک توسط بخار در شرایط خروج از فضای سرد و ورود به محیط گرم و به خصوص مرطوب، همواره از جمله مشکلات افراد عینکی است. برای کاهش این مشکل کاربرد خمیر ریش تراشی را توصیه می کنند. به این ترتیب که روی شیشه های عینک کمی از خمیر مالیده و سپس با دستمال پارچه ای نخی تمیز کنید.
- از آنجا که مشعل شومینه ها در فضای عمیقی نسبت به سطح بیرونی شومینه قرار گرفته و با انبوهی از هیزم های مصنوعی و یا حتی طبیعی پوشیده شده است، روشن کردن آن توسط کبریت ها و یا فندک های معمولی کار راحتی نیست و گاهی سبب سوختگی نوک انگشتان دست می شود لذا می بایست از فندک های با لوله بلند و یا کبریت های طویل و مخصوص استفاده کرد ولی در صورتی که هیچ یک از اینها در دسترس نبود، شما می توانید یک عدد ماکارونی رشته ای را به عنوان کبریت مورد استفاده قرار دهید. ماکارونی به آرامی سوخته و به شما فرصت کافی برای روشن کردن آتش شومینه را می دهد. این روش برای روشن کردن شمع های وارمر داخل حباب های گود نیز قابل استفاده است.
- در صورتی که در خانه شما منبع گرمازای شومینه وجود دارد، برای خوشبو شدن فضای خانه تان در فصل زمستان، در داخل آتش تکه های کوچکی از پوست لیمو و پرتقال بریزید. سوختن پوست این مرکبات، عطری دل انگیز را در محیط پراکنده می سازد.توضیح: اگر در منطقه شمالی کشور زندگی می کنید و در خانه تان به جای گاز از هیزم به عنوان سوخت شومینه استفاده می شود، پوست های مرکباتی را که در این روزها مصرف می کنید بیرون نریزید بلکه با خشک کردن آنها هیزمی با اشتعال پذیری سریع برای فراهم کردن آتش شومینه ایجاد کنید.
- به طور قطع برای شما هم پیش آمده است که پس از تزریق سرم، آزمایش خون و یا گرفتن نوار قلب و یا مانند آنها آثار حاصل از چسب های نواری بر روی پوست بدن شما باقی مانده و حتی با آب و صابون نیز به راحتی پاک نمی شود. برای این منظور کافی است کمی کره بادام زمینی (peanut butter) را بر روی محل چسبندگی مالیده و پس از گذشت چند دقیقه با دستمال پارچه ای و یا پنبه آثار باقی مانده را از روی پوست پاک کنید. به این ترتیب تنها کمی اثر چربی حاصل از کره بادام زمینی باقی می ماند که با آب و صابون به راحتی پاک شدنی است.
- خروپف کردن از جمله مشکلات بسیار رایج هنگام خواب است که نه تنها برای دیگران آزاردهنده است، بلکه در بعضی ها به قدری شدید است که احتمال بروز خطرات جدی تری همچون سکته را به همراه دارد که البته امروزه با عمل های جراحی قابل حل است ولی در بسیاری از افراد شدت آن به آن میزان نبوده و با تغییر وضعیت خوابیدن نیز کاسته می شود. در چنین موردی بهترین شرایط، خوابیدن به پهلو است ولی همان طور که می دانید، تنظیم چنین وضعیتی در طول مدت خواب، کار چندان راحتی نیست بنابراین اگر شما از این دسته هستید، پیشنهاد زیر را امتحان کنید.در کیسه پارچه ای کوچکی چند عدد صدف ریز و متوسط ریخته و کیسه را با دو عدد دگمه قابلمه به قسمت پشت لباس خوابتان بدوزید. با این کار به محض قرار گرفتن در حالت خوابیده بر روی پشت، فشار ناشی از فرو رفتن صدف ها در بدن و درد کم حاصل از آنها مانع خوابیدن در چنین وضعیتی شده و شما را مجبور به خوابیدن به یک طرف می کند. حال اگر شما به خوابیدن بر روی شکم نیز عادت دارید می توانید لباس خواب جیب دار پوشیده و یا بر روی لباس خواب خود علاوه بر پشت، جیبی هم در قسمت جلو بدوزید، به این ترتیب تنها راه باقی مانده خوابیدن به یکی از پهلوها است. البته در محل وصل کیسه بر روی پشت دقت کنید که روی ستون فقرات شما قرار نگیرد. در قسمت جلو نیز شکم بهترین نقطه است. در ضمن از صدف های بزرگ، شکسته و نوک تیز استفاده نکنید. هدف از این پیشنهاد تنها فشار بسیار کمی برای یادآوری موقعیت است نه ایجاد درد و احیاناً جراحت، که آن هم پس از مدتی به شکل عادت درآمده و دیگر نیازی به جیب های پرصدف نیست.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید