پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

آشنایی با Treadmill


آشنایی با Treadmill
تردمیل (treadmill) وسیله‌ای ورزشی است که در محیط‌های سرپوشیده برای دویدن بدون طی مسافت برروی زمین استفاده می‌شود. این دستگاه ورزشی شامل یک رویه کمربندی که معمولا" جنس پلاستیکی دارد و غلطک‌هایی است رویه را به حرکت درمی‌آورند، می‌باشد. غلطک‌های تردمیل معمولا توسط یک موتور شروع به حرکت می‌کنند و سطح کمربندی را به حرکت درمی‌آورند تا شخص ورزشکار بتواند درجا برروی سطح بدود. تریدمیل‌ها دارای سیستمی الکترونیک برای کنترل سرعت چرخش غلطکها و شیب سطح هستند. جکهایی که درسطح تریدمیل وجود دارند باعث می‌شوند تا سطح شیب‌دار برای ورزشکار شبیه‌سازی شود.
از فوائد تریدمیل می‌توان به مواردی مانند قابلیت کنترل سرعت دویدن، دویدن در محیطی سقف دار (بدون اهمیت به وضعیت آب و هوا و ...)، دویدن برروی سطحی ثابت و یکنواخت، قابلیت مشاهد آمار از زمان، مسافت و مقدار قدمها (و در برخی از دستگاه‌ها قابلیت مشاهده آمارهایی مثل مصرف کالری به طور استاندارد) و همچنین می‌توان به در اختیار بودن آن اشاره کرد.
استفاده از این دستگاه معمولا به افرادی که دارای اضافه وزن هستند پیشنهاد می‌شود. همچنین بیمارانی مثل بیماران سرطانی که اصولا به دلیل بلند مدت بودن دوره درمان در منزل مانده و اغلب باید ورزشهای سبکی مانند پیاده روی انجام دهند، می‌توانند از این وسیله جهت درمان خود بکار گیرند.
▪ نحوه انتخاب یک تریدمیل
برای خرید یک تریدمیل سعی کنید اول به قدرت و کیفیت موتور آن دقت نمائید، بعد سرعت آنرا نسبت به مصرف خود کنترل کنید. اگر ورزشی می‌کنید که سرعت برای شما مهم است، به سرعت موتور اهمیت دهید، ولی اگر می‌خواهید استقامت خود را بالا برید، سرعت را فراموش کنید. همچنین اندازه سطح کمربندی را فراموش نکنید. اگر دارای فیزیکی بزرگ هستید، و قدمهای بلند برمی‌دارید طول و عرض سطح را بزرگتر انتخاب کنید. ضمنا" به سن خود نیز توجه داشته باشید. اگر مسن هستید، سعی کنید تا مدلی که دارای برنامه‌ریزی است را تهیه کنید. این مدلها نسبت به سن شما سرعت و سطح شیب را براساس زمان دویدن به طور خودکار تنظیم می‌کنند.
به هر حال، توصیه می‌شود تا قبل از خرید ترید میل با مربی ورزشی و یا پزشک خود نیز مشورت کنید.

Fitness at Home
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید