شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چگونه یک تی شرت با طرح اختصاصی درست کنیم


چگونه یک تی شرت با طرح اختصاصی درست کنیم
اگر شما هم مثل من یکی از طرفداران T-Shirt های مارک دار هستید و از طرفی حسرت داشتن T-Shirt های اختصاصی خوشکل سایتهای معروف اینترنتی رو میخورید مطمئناً این مطلب به دردتان خواهد خود.
من همیشه عاشق تی‌شرت هایی هستم که تصاویر و مارک های زیبایی روی خود دارند و همیشه طرح روی آنها نقش ویژه‌ای را در انتخابم دارد. با گسترش وب سایتهای Web ۲ ، عرضه تی‌شرت های تبلیغاتی اینگونه سایت ها بعنوان یک رسم در آمده که هر کاربری آرزوی داشتن آنها را میکند اما متاسفانه باز هم دست ما ایرانیان از داشتن آنها کوتاه است.
حالا که دست ما نه به تی‌شرتت‌ های لگوفیش میرسد و نه امکان استفاده از سایتهای ارائه دهنده خدمات چاپ روی تی‌شرت را داریم پس بهتر است خودمان دست به کار شویم.
● وسایل لازم:
۱) یک T-Shirt ساده با رنگ دلخواه ، ترجیحاً سفید
۲) یک چاپگر جوهر افشان
۳) یک ورق کاغذ مخصوص چاپ از نوع T-Shirt Transfer
۴) یک تکه مقوا
۵) یک دستگاه اطوی برقی
ابتدا عکس ، لوگو یا هر تصویر دیگری که مدنظرتان است را در برنامه ویرایش تصویر باز کنید و تغییرات دلخواهتان را در آن اعمال نمایید. (مثل افزودن متن)
تصویر مورد نظرتان را یکبار برای امتحان روی کاغذ معمولی چاپ کنید تا از درست بودن وضعیت تصویر و نوع رنگ ها کاملا مطمئن شوید سپس تصویر را روی قسمت سیقلی کاغذ مخصوص ، چاپ نمایید.
قسمت های اضافی و لبه‌های سفید تصویر را ببرید و آن را روی تی‌شرت بگونه ای قرار دهید که طرف رنگی کاغذ با پارچه در تماس باشد و قسمت سفید آن رو به شما قرار گیرد. توجه کنید که سطح تی‌شرت باید کاملاً خشک ، صاف و بدون چروک باشد.
قطعه مقوایی را داخل تی‌شرت ، زیر تصویر بشکلی در بین دو طرف تی شرت قرار دهید تا از رسیدن جوهر به پشت آن جلوگیری نماید.
اطوی برقی را روی حالت (کتان و بدون بخار) تنظیم کرده و بگذارید تا خوب داغ شود سپس آن به آرامی روی کاغذ چاپ شده گذاشته و به مدت حدوداً ۲۰ ثانیه محکم روی عکس فشار دهید و با حرکات دوار از وسط به سمت لبه ها حرکت کنید تا تمامی سطح کاغذ را پوشش دهد. این عمل را چند بار تکرار کنید.
حال با احتیاط گوشه ورق را بلند کنید، اگر مشاهده کردید جوهر بر روی تی شرت چاپ شده و رویه‌ی سیقلی کاغذ سفید است تمامی آن را به آرامی جدا کنید در غیر اینصورت باز هم به اطو کردن ادامه دهید.
تی شرت مخصوص شما آماده است !!
▪ نکات قابل توجه:
- توجه داشته باشید که تصویر بصورت معکوس (reverse) بر روی تی شرت چاپ میشود پس قبل از چاپ ، یکبار آن را در نرم افزار مربوطه reverse نمایید تا بر روی تیشرت درست قرا گیرد.
- پیشنهاد میشود تی شرت را برای اطو کاری روی یک سطح کاملا صاف و سخت قرار دهید.
- مواظب باشید تا جوهر چاپ شد روی کاغذ بعلت خیس بودن پخش نشود.
- درهنگام اطوکاری کاغذ ا محکم بگیرید تا تکان نخورد و جوهر شما تصویر شما در هم نریزد.
- این کار را ابتدا بصورت آزمایشی با یک تی شرت کهنه و بدرد نخور امتحان کنید تا قلق کار دستتون بیاید و خراب کاری نکنید.
▪ قابل توجه گیک ها:
از چاپ لوگوی وب سایت های فیل_ترررر شده جدداً خوداری فرمایید!!

سینا پسران افشاریان
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید