پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

دکوراسیونی با طرح های مدرن


دکوراسیونی با طرح های مدرن
زندگی مدرن را با دکوراسیون متشکل از ایده های ابتکاری و طرح ها و الگوهای آبستره و هنر مدرن به خانه دعوت کنید. سطوح رنگی درخشان و طرح های استیلیزه و اکسپرسیو حتی به خانه هایی با معماری قدیمی و سنتی نیز می توانند روحی مدرن ببخشند.
بسیاری از مردم از به کارگیری طرح های آبستره در دکوراسیون منزلشان وحشت دارند و بر این باورند که رنگ های تند و طرح های شکسته برای محیط زندگی روزمره و دائمی راحت نبوده یا در کنار وسایل و تزئینات سنتی قابل استفاده نیستند. حال آنکه ترکیب بسیاری از ایده های نو و طرح های مدرن در کنار هم می تواند کاری بسیار ساده و امکان پذیر باشد. بسیاری از طرح های انتزاعی برگرفته از آثار نقاشان سبک های مدرن مانند پیکاسو، ماتیس و کاندینسکی هستند که از طرح های ساده و روان برای بیان موضوع بهره می گرفتند. هنرمندانی مانند موندریان که از فرم های هندسی با سطوح رنگی ساده از رنگ های خالص استفاده کرد. دایره ها، نقطه ها، خطوط زیگزاگ و راه راه سال ها است که در دکوراسیون به کار می روند. هنرمندان مدرن و طراحان اغلب از کنتراست سیاه و سفید نیز در این راستا بهره می گیرند. اصول به کار گرفته شده توسط نقاشان آبستره می تواند الهام بخش طراحی دکوراسیون منزل شما باشد. سطوح رنگی ساده و فارغ از جزئیات چشم آزار فضایی ساده و آرامش بخش پدید می آورد. لازم نیست رنگ ها حتماً رنگ هایی درخشان و زنده باشند. ترکیب رنگ های خاموشی مانند خاکستری روشن، زرد عسلی و بنفش ملایم نیز می تواند مجموعه ای از رنگ های خنثی را در ترکیبی مدرن تداعی کند.
دیوارها را به عنوان بوم نقاشی و سپس تابلوها، مبلمان و سایر اجزای اتاق را که در برابر دیوارها یا در کنار آنها قرار می گیرند اجزای یک طرح نقاشی شده در نظر بگیرید.
بسیاری از پارچه های طرح دار امروزی تحت تاثیر نقاشی های ماتیس و میرو طراحی شده اند و شما می توانید موکت ها و کفپوش های متعددی را با طرح های آبستره در بازار بیابید. به دنبال فرم های ساده باشید. نقاشی ها و کلاژهای مدرن را نگاه کنید و از آنها الهام بگیرید. طرح هایی که از اشکال دایره ای شکل، نقاط یا خطوط زیگزاگ تشکیل شده اند و نمایی بصری از موسیقی جاز هستند و ظروف و پارچه هایی که به نحوی رنگ آمیزی شده اند که اثر قلم نقاش بر روی آنها مشاهده می شود در ایجاد فضایی مدرن مفید هستند. یکی از روش های استفاده از این طرح ها و نقش های زنده و شاداب ایجاد فضایی خالی و یکدست مانند یک گالری هنری است که به این اشیا و طرح ها اجازه نمود می دهد. برای پنجره ها پرده ای بلند با طرح های درشت انتخاب کنید و سپس رنگ های موجود در آن را در بقیه طراحی رنگی خود بگنجانید.
با چند تابلوی نقاشی آبستره نیز می توانید برای ایجاد حال و هوای مدرن در یک اتاق استفاده کنید و آن را در بالای شومینه و یا جایی نصب کنید که کانون توجه در اتاق باشد. همچنین از یک فرش یا موکت یک رنگ برای زمین استفاده کنید و از کوسن هایی با رنگ های تند و درخشان برای مبلمان بهره بگیرید. با این روش ها می توانید نمایی مدرن به فضای خانه بدهید بدون آنکه آنچه دارید کنار بگذارید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید