جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نکات کلیدی در رابطه با کودک


نکات کلیدی در رابطه با کودک
● راه‌حل‌هایی برای برخورد با کودکانی که بر خواسته خود پافشاری می‌کنند.
۱) رفتار منطقی خود را در برخورد با بدرفتاری کودک، تغییر ندهید این‌گونه رفتارها باید عادی تلقی شود و آموزش کودک را تحت‌تاثیر قرار ندهد.
۲)‌ زمانی که در هنگام خرید، کودک تقاضای اسباب‌بازی‌های متفاوتی می‌کند و در صورتی که شما قصد خرید ندارید، گریه می‌کند، پایش را به زمین می‌کوبد و از جلوی مغازه تکان نمی‌خورد، شما تسلیم نشده و مقاومت کنید تا مطمئن شوید که فرزندتان از گریه کردن مایوس خواهد شد زیرا در غیر این صورت همیشه برای جلب رضایت شما از همین شیوه استفاده می‌کند.
۳) همیشه به یاد داشته باشید گریه و لجبازی کودک موقتی است و در صورتی که از جانب شما تقویت نشود، به زودی فراموش خواهد شد.
● ارتباط کلامی و هنر حرف زدن با کودکان
کودک شما دوست دارد وقتی با شما حرف می‌زند، حرفش را بفهمید بنابراین برای تشویق او به حرف زدن باید یاد بگیرید چگونه با او ارتباط کلامی برقرار نمایید لذا باید مقدار زیادی از وقت خود را به او اختصاص دهید. برای به حرف آوردن او باید دنبال فرصت مناسبی باشید، بهترین فرصت برای این منظور وقتی است که با او تنها هستید و در جایی آرام و ساکت نشسته‌اید. در ابتدا باید به حرف زدن او خوب گوش کنید و احساسات او را نیز در نظر بگیرید. هنگامی که او حرف می‌زند می‌توانید با تکرار آنچه می‌گوید مکالمه را ادامه دهید. این روش در ابتدا خیلی ساختگی به‌نظر می‌رسد ولی پس از آنکه به تاثیر و فایده آن پی بردید، آن را می‌پسندید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید