پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای شاسی بلند


مدل های موجود خودروهای شاسی بلند
● جیپ - پت ریوت - ۲۰۰۷
مدلی دیگر از خانواده خودروهای شاسی بلند کمپانی جیپ (Jeep) که از زیر مجموعه های گروه دایملر کرایسلر (Daimler Chrysler) می باشد پت ریوت (Patriot) است که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۰۶ به نمایش گذاشته شد. هدف از تولید جیپ - پت ریوت (Jeep Patriot)، پر کردن فضای بین دو مدل دیگر این کمپانی یعنی جیپ لیبرتی (Jeep Liberty) و کام پس (Compass) عنوان شده است. از رقبای پت ریوت (Patriot) می توان به فورد - اسکیپ (Ford Escape)، هوندا - سی آر وی (Honda CR-V) و تویوتا - آر ای وی ۴ (Toyota RAV۴) اشاره کرد. قوای محرکه خودرو ۴ سیلندر ۲‎/۴ لیتری می باشد که قادر به تولید ۱۷۲ اسب بخار نیرو نیز است.
● پورشه - کاین - توربو - ۲۰۰۷
کاین (Cayenne) تنها خودروی شاسی بلند (Luxury SUV) کمپانی پورشه (Porsche) است که علاوه بر طراحی لوکس از خصلت های اسپرتی یک پورشه نیز بهره می برد. مدل تغییر چهره یافته پورشه - کاین پس از ۵ سال از تولید نمونه اول در نمایشگاه لوس آنجلس سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد که می توان گفت چهره ای به مراتب خشن تر و عضلانی تر به خود گرفته است. ب ام و - ایکس ۵ (BMW X۵) و اینفینیتی - اف ایکس (Infiniti FX) از رقبای اصلی این شاسی بلند آلمانی محسوب می شوند. مدل کاین توربو (Cayenne Turbo) از یک پیشرانه ۸ سیلندر (V) شکل به حجم ۴‎/۸ لیتر استفاده می کند که با بهره گیری از سیستم پرخوران موتور (Turbo charger) قادر به تولید ۵۰۰ اسب بخار نیرو می باشد. پورشه - کاین توربو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۴‎/۹ ثانیه زمان نیاز دارد.
● اپل - آنتارا - ۲۰۰۷
آنتارا (Antara) خودرویی است شاسی بلند (SUV) از کمپانی اپل (Opel) که در سال ۲۰۰۷ وارد بازار نمود و بدلیل وجود کمپانی در زیر مجموعه کمپانی جنرال موتورز در پلت فرم تتا جنرال موتورز (GM Thete Platform) قرار دارد. در کشورهای انگلیس و استرالیا این خودرو با نام واکسهال - آنتارا (Vauxhall Antara) به فروش می رسد. از خودروهای رقیب می توان به هیوندای - سانتافه (Hyundai Santa Fe)، مزدا - سی ایکس - ۷ (۷- Mazda CX) و میتسوبیشی - اوت لندر (Mitsubishi Outlander) اشاره کرد. قوای محرکه قابل سفارش در خودرو پیشرانه ای است ۶ سیلندر (V) شکل به حجم ۳‎/۲ لیتر که توانایی تولید ۲۲۷ اسب بخار را دارد.
● ساترن - اوت لوک - ایکس آر - ۲۰۰۷
اوت لوک (Outlook) خودرویی شاسی بلند (SUV) از کمپانی ساترن (Saturn) است و به دلیل اینکه از زیر مجموعه های کمپانی جنرال موتورز (GM) می باشد در پلت فرم لامبدا (GM Lambda Platform) این کمپانی قرار دارد که بسیاری از بخشهای خودرو با جی ام سی - آکیدیا (GMC Acadia) و بیوک - این کلیو (Buick Enclave) بطور مشترک مورد استفاده قرار می گیرد. از رقبای ساترن - اوت لوک (Saturn Outlook) می توان به فورد - فلکس (Ford Flex) و هیوندای - وراکروز (Hyundai Veracruz) اشاره نمود. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در خودرو ۶ سیلندر بوده که با دارا بودن ۳‎/۶ لیتر حجم قادر به تولید ۲۷۵ اسب بخار است. مدل مذکور از سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ (AWD) بهره می برد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید