جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اصول دکوراسیون آشپزخانه


اصول دکوراسیون آشپزخانه
آشپزخانه‌ها را می‌توان مرکز زندگی نامید. جایی که همه اعضای خانواده در آن جمع می‌شوند تا بپزند، بخورند، حرف بزنند و دور هم باشند. آشپزخانه را می‌توان مکانی برای مشارکت افراد خانواده در استفاده از امکانات کل خانه تلقی کرد. شاید به همین خاطر است که برای دکوراسیون آشپزخانه باید خیلی از نکات را در نظر بگیرید.
نکته اصلی که در دکوراسیون آشپزخانه‌های اپن باید رعایت شود این است که باید دکور آن مطابق با کل خانه و یا اتاق مجاور آن ‌باشد.
در تصویر فوق، کابینت‌های دیواری دارای درهای شیشه‌ای هستند. درهای شیشه‌ای باعث وسیع‌تر شدن فضای داخلی آشپزخانه می‌شوند. به کابینت‌های پایینی پیشخوان نیز دقت کنید که پوششی از درهای شیشه‌ای دارند. قرار دادن ظروف تزیینی در داخل آنها، فضایی دلپذیر را برای اتاق و آشپزخانه به وجود می‌آورد.
به پرده این آشپزخانه نگاه کنید. برای اینکه نور کافی از بیرون به درون آشپزخانه بتابد، تنها قسمت بالایی پنجره با پرده‌ای بسیار کوتاه پوشش داده شده و به علاوه، شیشه‌ها نیز از نوع مات انتخاب نشده‌اند. طرح پرده نیز‌ ترکیبی از رنگ آبی و سفید است که هماهنگ با کاشی‌های دیوار آشپزخانه است.
استفاده از کابینت‌هایی به رنگ روشن باعث می‌شود نور تابیده شده از پنجره و چراغ، تشدید شود. هالوژن‌های سقفی که در تصویر دیده می‌شوند، نورهای موضعی ایجاد می‌کنند. چینش این هالوژن‌ها به ‌گونه‌ای است که نوری مساوی و دلپذیر بر تمامی پیش‌خوان‌ها تابیده می‌شود. وجود نور کافی در آشپزخانه، از خستگی، جلوگیری می‌کند.
نکته دیگر این است که وسایل تزیینی‌ای که باعث شلوغی بصری ‌شود، در آشپزخانه به کار گرفته نشده است. با اینکه فضای کافی برای تزیین وجود دارد ولی طراح، آرامش را بر شلو‌غی‌های بصری ترجیح داده ‌است. با پرهیز از شلوغی‌های بصری در محیط می‌توانید به آرامش روحی بیشتری دست‌ پیدا کنید. وجود وسایل تزیینی متعدد روی پیشخوان‌ها، پس از مدتی تاثیر نامطلوبی بر آرامش اعضای خانواده می‌گذارد.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید