پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ظرف‌های جدید


ظرف‌های جدید
امروز در ستون جادوی بانو راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که بتوانید پخت و پز دلچسب‌تری را در ظرف‌های جدیدی که خریده‌اید انجام بدهید.
● چند نکته در مورد ظروفی از جنس روی
۱ ) بعد از خریدن ظروف رویی، قبل از استفاده، می‌توانید داخل ظرف را آب بریزید، چند قاشق سرکه اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید، هرگز سیاه نمی‌شود.
۲ ) اگر این ظروف سیاه شده، برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید.
۳ ) اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید. با این کار تمام قسمت‌های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می‌شود و ظرف شما کاملاً سفید می‌شود. به شرط اینکه بعد از خاموش کردن اجاق، تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می‌شود.
● تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است
اگرغذا به ته قابلمه چسبیده، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاک کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. اگرغذا خیلی محکم به قابلمه چسبیده است، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاک شود.
● برطرف کردن بوی پیاز از کارد
اگر کارد شما بوی پیاز می‌دهد، با کارد هویج را حلقه حلقه ببرید. با این کار بوی پیاز از بین می‌رود.
● تمیز کردن قوری استیل
اگر قوری شما جرم گرفته است، قوری را پر از آب کنید و مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. قوری شما کاملاً تمیز می‌شود.
● شستن فلاسک چای
ابتدا تفاله‌های چای را از فلاسک خالی کنید، سپس مقداری آب گرم در فلاسک ریخته، کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده و یک اسکاچ نرم داخل فلاسک بیندازید، در آن را ببندید و خوب تکان دهید، تا تمیز شود و بعد با آب گرم کاملا شست‌وشو دهید.
● پاک کردن ظروف آلومینیومی
برای پاک کردن این ظروف می‌توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می‌شود.
● شستن بشقاب‌ها
قبل از اینکه شروع به شستن بشقاب‌ها کنید، آنها را درون ظرف بزرگ‌تری که پر از آب کرده‌اید‌، قرار دهید. سپس چند قاشق سرکه به آب اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا سرکه تمام چربی‌ها را به خود بگیرد، سپس بشقاب‌ها را بشویید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید