جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

فضاهای کوچک خانه را باد کنید!


بسیاری از مردم در خانه‌هایی کوچک زندگی می‌کنند از این رو استفاده از کوچک‌ترین و به‌ظاهر بدون استفاده‌ترین نقاط در خانه هم بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم نکات جالبی برای غلبه بر کوچکی منزل و استفاده بهتر از محیط محدود در اختیار شما بگذاریم.
۱) اگر دوست داشته باشید که محیط شام خوردن را کمی بزرگ‌تر از آنچه که است نشان دهید، استفاده از میزهای گرد را توصیه می‌کنیم چون در نگاه نخست و از بعد روانشناسی، محیط را بزرگ‌تر به ذهن القا می‌کند.
۲) برای زیباتر جلوه‌ دادن میزهای کوچک می‌توانید از رومیزی‌های روشن استفاده کنید چون با انعکاس مقادیر بیشتری از نور، آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و در عین حال با استفاده از آنها از وارد آمدن هرگونه خش به سطح میز جلوگیری می‌کنید.
۳) اگر دوست دارید که گوشه‌ای خاص از اتاق خود را بیشتر نشان دهید و در نگاه نخست سریع‌تر به ذهن بیننده منتقل شود، قرار دادن شیئی نورانی همچون آباژور در گوشه مورد نظر ایده جالبی است.
۴) اگر منزلتان کوچک است، سعی نکنید که از دکور‌بندی‌های تیره و غیر‌شفاف استفاده کنید چون در این صورت فضای داخلی اتاق و منزل را کوچک‌تر خواهید کرد.
۵) سعی کنید که اگر سقف اتاق کوتاه است هرگز از آباژورهای بلند استفاده نکنید چون این کار موجب خفه شدن نور و محدود‌تر به نظر رسیدن اتاق کوچک شما می‌شود. باید سعی کنید که در هر حالت نور را با بیشترین میزان در اتاق منتشر کنید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید